سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت بر ۸۲ هزار تن نهاده دامی کرمان

رییس دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۲ هزار تن نهاده دامی و طیور به شهرستان وارد شده است.

محمود زین الدینی گفت: محموله‌ها اعم از دام و طیور زنده، فراورده‌های خام دامی تازه و منجمد، خوراک دام و طیور و … از طریق سیستم قرنطینه و امور بین الملل با گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای و با نظارت مسئول فنی واحد مبدا با خودرو‌های مورد تایید دامپزشکی حمل می‌شوند.

وی افزود: خوراک دام و طیور و مواد اولیه همانند سایر محموله‌ها می‌تواند بهداشت دام و سلامت زنجیره غذایی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و به همین دلیل سلامت خوراک دام می‌تواند یکی از عوامل تضمین کننده سلامت انسان باشد.

وی بیان کرد: یکی از جمله فعالیت‌هایی که دامپزشکی در راستای سلامت دام و انسان انجام می‌دهد نظارت بر نهاده‌های دام و خوراک ورودی است و این موضوع به لحاظ اقتصادی و همچنین بهداشت عمومی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

زین الدینی در ادامه با اشاره به این امر که با پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی، انجام اقدامات مراقبتی و نظارت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای می‌توان عمر اقتصادی دام را افزایش دهیم و عواملی که سبب کاهش تولیدات دامی و مخاطرات دامی محسوب می‌شوند را کاهش داد گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با نمونه برداری‌های ادواری از محموله‌های موجود در کارخانجات خوراک دام و طیور و سایر واحد‌ها برای کاهش مخاطرات دامی که منجر به کاهش تولیدات دامی می‌شوند تلاش می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ تن نهاده خوراک دام و طیور زیر نظر مسئولین فنی بهداشتی و با صدور گواهی حمل بهداشتی از شهرستان خارج شده است تصریح کرد: دام، طیور زنده، کلیه فراورده‌های خام دامی تازه و منجمد و خوراک دام و طیور بایستی با اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای از دامپزشکی حمل شود و در مقصد نیز این محصولات پس از بازدید و ارزیابی کارشناسان دامپزشکی در صورتیکه حمل مطابق ضوابط و دستورالعمل‌ها انجام شده باشد اجازه تخلیه و مصرف داده می‌شود.

 

برچسب ها: نظارت ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.