سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

تکالیف دستگاه‌های متولی در اجرای قانون هوای پاک پیگیری می‌شود

انصاری با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و وقوع پدیده وارونگی دما گفت: اکنون مهمترین قانون بالادستی ما در زمینه آلودگی هوا، قانون هوای پاک است.

شینا انصاری روز چهارشنبه در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آیین نامه‌های اجرایی قانون هوای پاک گفت: مساله مهم در روند اجرای قانون هوای پاک این است که آیین نامه‌ها باید در طول زمان اجرا شوند نه اینکه آنها را به زمان سرد شدن هوا و بروز وارونگی دما موکول کنیم.

انصاری اظهارداشت: از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده، بهبود کیفیت سوخت، ارتقا خودرو‌های نو، پایش صنایع آلاینده و بهبود آنها، رفع آلودگی منابع ثابت، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله محور‌های اصلی قانون هوای پاک است که اجرای به موقع آنها می‌تواند موجب کاهش آلودگی هوا در شهر‌های بزرگ شود.

وی درباره آتش سوزی جنگل‌های هیرکانی در پی فیلمبرداری گفت: آتش سوزی در جنگل‌های هیرکانی را پیگیری کردیم البته آتش سوزی در مناطق حفاظت شده نبود و در حیطه اختیارات سازمان منابع طبیعی استان مازندران بود، اما به دلیل اهمیت موضوع، مساله را پیگیری کردیم و مشکل برطرف و جلوی ادامه کار گرفته شد.

انصاری به احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: ساختار مدیریتی دریاچه ارومیه استانی شده بود، اما اکنون قرار است این روند بازنگری شود، همچنین پیشرفت ۲۸ پروژه‌ای که در دستور کار قرار داشت نیز بررسی و تا یک ماه آینده مشخص و تصمیم گیری می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای نجات دریاچه ارومیه از تجربیات کشور‌های دیگر هم استفاده خواهیم کرد، اما فعلا سعی می‌کنیم پروژه‌ها را بررسی کنیم با توجه به اینکه بیشتر پروژه‌ها با تکیه بر توان داخلی و نظر دانشگاهیان دنبال می‌شود.

معاون رئیس جمهور درباره حقابه هیرمند گفت: در حال پیگیری حقابه هیرمند هستیم، این موضوع با محوریت وزارت خارجه در دستور کار قرار دارد و یکی از اولویت‌های دولت چهاردهم است.

انصاری اظهار داشت: موضوعات محیط زیستی استان‌ها را هم به تناسب مشکلات هر استان پیگیری می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.