سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه ششمین جشنواره مد و لباس آمادای برگزار شد

اختتامیه ششمین جشنواره مد و لباس آمادای و جشنواره ملی فرهنگی-هنری و پژوهش فردخت برگزار شد.

 اختتامیه ششمین جشنواره مد و لباس آمادای و جشنواره ملی فرهنگی-هنری و پژوهش فردخت پیش از ظهر امروز به میزبانی بسیج زنان و با حضور جمعی از مسئولان و فعالان این عرصه در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.

در این جشنواره مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، اظهار داشت: خدای متعال در سوره اعراف درباره لباس می‌فرماید که اهمیت این موضوع را می‌رساند.

مسعود ویژه، گفت: ۲۵ سال پیش با دوستان خود به شهر مشهد مشرف شده و به دیدار آیت‌الله حکمت‌نیا رفتیم، ایشان در آن جمع از ما خواستند که تفاوت بین انسان و حیوان را مطرح کنیم، هر فردی سخنی گفت و ایشان در نهایت چند نکته فرمودند که یکی از آن موارد مسئله لباس بود.

وی با این توضیح که چند سال پیش به لباس به چشم رسانه نگاه شده و یک نوشته و یا یک طرح روی لباس می‌توانست پیامی را به دیگران انتقال دهد، افزود: پس از اتفاقات سال ۱۴۰۰ به لباس به عنوان یک ابزار سیاسی هم نگاه شد و این اتفاق اگر چه موج‌های منفی داشت، اما فرصت‌هایی را نیز برای ما در کشور ایجاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: پس از آن واقعه و در سه سال اخیر اتفاقات خوبی در همدان رخ داد که از جمله می‌توان به شکل‌گیری سکوی‌های عرضه لباس‌های ایرانی- اسلامی و ایجاد موسسات تحقیقاتی ویژه لباس اشاره کرد.

ویژه با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیدیم که رویداد‌های این حوزه مثل این گونه جشنواره‌ها را به صورت مشترک برگزار کنیم، عنوان کرد: طراحی‌های انجام شده خلاقانه و بی‌نظیر است که در این مراسم از بهترین طراحان تقدیر خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از بایگانی شدن طرح‌های خلاقانه در حوزه طراحی لباس مطرح کرد: آنچه باید رقم بخورد این است که این طراحی‌ها باید به تولید انبوه برسد تا مردم نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

برچسب ها: ارشاد ، جشنواره لباس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.