سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت شخصیت های مهاجر افغانستانی از مواضع رهبر انقلاب اسلامی

نشست هم اندیشی شخصیت‌های مهاجر افغانستانی در ایران در حمایت از مواضع رهبر انقلاب در نماز جمعه نصر برگزار شد.

شخصیت های شیعه و سنی مهاجر افغانستانی در ایران با برپایی یک نشست هم اندیشی حمایت از خود را از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را محکوم کردند.

در این هم اندیشی که به همت بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران در سالن کنفرانس هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، سخنرانان ضمن گرامیداشت یاد دو فرمانده سرافراز جبهه مقاومت شهیدان سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه، حمایت کامل خود را از مواضع حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جبهه مقاومت اعلام کردند.

نمایندگان گروههای مختلف مهاجر، علمای دینی و شخصیت‌های سیاسی افغانستانی در این نشست اظهار کردند: به فرموده رهبر معظم انقلاب در خطبه های تاریخی نماز جمعه تهران، افغانستان یکی از محورهای اصلی مقاومت است که چندین دهه با اشغالگران متجاوز مبارزه کرده است و بعد از این هم مردم این کشور در هر صحنه ای که لازم باشد حضور خواهند یافت.  

سخنرانان تاکید کردند: شهیدان سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه بخشی جدایی ناپذیر از قلب‌های امت اسلامی هستند که بسان مشعل‌های فروزان، همواره بر تارک تاریخ خواهند درخشید و از این پس روحی تازه در کالبد جبهه مقاومت خواهند دمید.

حاضران همچنین از جهاد گران عرصه تبلیغ و تبیین خواستند، با تحلیل محتوای عمیق سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره «کمربند دفاع و استقلال از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان»، به این فرمایش حکیمانه به مثابه منشور جهاد و مقاومت توجه جدی نشان دهند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین درباره تشکیل ستادی به منظور ارسال کمک های نقدی وغیرنقدی مهاجران افغانستانی ساکن ایران به مردم لبنان و غزه موافقت کردند تا در زود ترین زمان ممکن، این کمک‌ها به منطقه ارسال شود.

آنان سپس در بیانیه ای با اشاره به سکوت و قصور برخی از سران کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین، بر وحدت امت اسلامی از جبهه مقاومت تاکید کردند.

پیش از این نیز مهاجران افغانستانی مقیم مشهد آیین‌های دیگری را در حمایت از جبهه مقاومت برگزار کردند و در روزهای آینده نیز نشست هایی با همین موضوع برگزار خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی جمعه سیزدهم میزان که به «جمعه نصر» معروف شد، در خطبه های نماز جمعه تهران، ضمن بزرگداشت مقام سید شهید مقاومت سید حسن نصرالله سخنان مهمی را درباره وضعیت منطقه و لزوم مقاومت در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی بیان و بر وحدت امت اسلامی تاکید کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.