سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تبریز مطرح کرد؛

شهرداری‌ها بازوی اجرایی در تحقق سیاستهای دولت هستند

شهردار تبریز گفت: شهرداری‌ها می‌توانند بازوی توانمند اجرایی در تحقق سیاست‌های دولت باشند.

هوشیار در دیدار رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخلی وزارت امور خارجه بر باورپذیری اینکه شهرداری‌ها ابزاری قوی برای دولت‌ها هستند تاکید و تصریح کرد: شهرداری‌ها نباید رقیب دولت تلقی شوند.

نماینده شهرداران کشور با بیان اینکه شهرداری‌ها می‌توانند نقش پررنگ تری در حوزه‌های مختلف ایفا کنند خاطرنشان کرد: همگرایی بین دولت و شهرداری‌ها می‌تواند ظرفیت بزرگی ایجاد کند.

وی توجه به دیپلماسی شهری، تسهیل ارتباط با سفرا و شهروندان تبریزی ساکن در خارج از کشور، برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهرداران و فرایند‌های مستمر برای افزایش اطلاعات و آگاهی شهرداران را از وزارت امور خارجه خواستار شد.

هوشیار با اشاره به ظرفیت‌های تبریز و دسترسی این شهر به کشور‌های آسیای میانه، قفقار و اروپا این منطقه را کلید گشایش اقتصادی ایران خواند و بر نگاه ملی برای استفاده از این ظرفیت بی نظیر تاکید کرد.

رئیس دفتر هماهنگی و پیگیری امور نمایندگی‌های داخلی وزارت امور خارجه نیز به فعالیت ۲۹ دفتر نمایندگی این وزارتخانه در ۲۴ استان اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این دفاتر ارائه خدمات کنسولی بود اما در حال حاضر این دفاتر بازوان دولت در توسعه روابط خارجی محسوب می‌شوند.

آقامحمدی از تبریز به عنوان یکی از شهر‌های زیبای جهان نام برد و به شهردار توصیه کرد ضمن بررسی خواهرخواندگی با شهر‌های مختلف دنیا و اعتمادسازی با طرف‌های مقابل توسعه ارتباطات با کشور‌های همسایه به ویژه همجوار خلیج فارس و استفاده از تجربیات این کشور‌ها در هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توسعه شهری را در اولویت کاری خود قرار دهد.

منبع:خبرگزاری صدا وسیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.