سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در ثلاث باباجانی و گیلانغرب راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در صورت تامین اعتبارات مالی لازم، ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های ثلاث باباجانی و گیلانغرب خریداری و راه اندازی خواهد شد.

سعید دزفولی نژاد سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان که با حضور مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه و دیگر اعضا جلسه در سالن جلسات شهید قلیوند استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا اکنون در استان فعال است، افزود: از این تعداد چهار ایستگاه آن در مرکز استان و پنج ایستگاه آن در سطح شهرستان‌ها قرار دارد.

وی مورد آخرین وضعیت کیفی هوای استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون گفت: خوشبختانه روند میزان آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار در ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به سال ۱۴۰۲ کاهشی بوده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اضافه کرد: هم اینک نمایشگر‌های ایستگاه‌های مرکز استان از ابتدای تابستان تاکنون به صورت آنلاین وضعیت آلودگی هوا را برای شهروندان نمایش می‌دهد.

دزفولی نژاد به بررسی مصوبات جلسه دوم کارگروه کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در مصوبات جلسه قبل مقرر شده بود که شرکت تولید نیروی برق منطقه‌ای غرب کشور نسبت به بررسی امکان نصب سیستم فیلتراسیون در نیروگاه‌ها بررسی‌های لازم را انجام و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه اعلام کند.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق قانون هوای پاک می‌تواند گام مهمی در کاهش آلودگی هوای کشور و بویژه استان داشته باشد یادآور شد: در این راستا مقرر شده است اداره کل استاندارد در خصوص معاینه فنی موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی با اولویت ساختمان‌های دولتی در ۶ ماهه اول سال جاری در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون هوای پاک را در دستور کار خود قرار داده است.

دزفولی نژاد با اشاره به ماده‌های مختلف از قانون هوای پاک، رعایت این قانون را یک وظیفه ملی بیان کرد و گفت: قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ بر اساس ۳۴ ماده خود دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور از جمله وزارت کشور، وزارت نفت، وزارت نیرو، نیروی انتظامی، شهرداری و صدا و سیما را مکلف کرده است که هر یک به تناسب وظایف خود، اقداماتی را برای کنترل آلودگی هوا در کشور اجرایی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.