سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شمال سیستان و بلوچستان

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در مناطق حاشیه شهرهای تحت پوشش این اداره کل در دست اجراست.

سهیلا رضایی گفت: خلق فضاها و مکان‌های شهری با هدف فراهم کردن امکان کار و زندگی استاندارد برای شهروندان از مهمترین اهداف اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان است که در این راستا ۳۰ پروژه زیربنایی و روبنایی نظیر بهسازی و آسفالت معابر، احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، بهداشتی، ورزشی، کتابخانه، آتش نشانی و کلانتری در محلات مورد هدف این طرح در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی تاکید کرد:  اجرای این پروژه‌ها علاوه بر تامین خدمات عمومی محله، باعث ارتقا سرانه‌های استاندارد شهری شده و در ایجاد تعلق خاطر و رضایتمندی ساکنان محلات محروم منطقه تاثیرگذار است.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای زیست بهتر مردم لازم است بافت‌های ناکارآمد شهری بازآفرینی و آماده شوند، افزود: در  ۱۸ شهر تحت پوشش این اداره کل از قبیل زاهدان، زابل، میرجاوه، سراوان و ..... طرح‌های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم.

رضایی ادامه داد: همچنین با پیگیری های مسئولان کشوری و استانی مطالعات شهرهای اسفندک، محمدی و گشت سراوان نیز در حوزه بازآفرینی در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به بسته تشویقی وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن تصریح کرد: در این راستا سیاست‌ها، ضوابط تشویقی و کالبدی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده، تا تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بازسازی بافت‌های فرسوده باشد و به تسریع و تسهیل نوسازی در این بافت‌ها کمک کند.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعطای طبقه تشویقی به تراکم مجاز طرح مصوب وتخفیفات پروانه و مجوزها و نیز الزام تخصیص ۳۰ درصد از منابع واعتبارات دستگاه‌های خدماتی به این بافت‌های ناکارآمد و فرسوده و تاریخی، فرصت بسیار خوبی است که دولت برای محلات هدف بازآفرینی شهری درحوزه راه وشهرسازی وشهرداری‌ها ایجاد کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.