سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چابهار هاب سوم پتروشیمی ایران؛

آغاز صادرات محصولات پتروشیمی چابهار از سال آینده

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار به عنوان هاب سوم پتروشیمی ایران در نظر گرفته شده و هم اکنون هشت واحد پتروشیمی در این منطقه در حال ساخت و ساز و فعالیت‌های کارگاهی هستند و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۱۴۰۴، صادرات محصولات پتروشیمی از این شهرستان آغاز شود.

حمیرا ریگی اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار در سال ۱۳۷۳ و همزمان با تصویب قوانین مناطق آزاد در کشور، با هدف توسعه این مناطق، به عنوان یکی از نخستین مناطق آزاد ایران در استراتژیک‌ترین نقطه کشور، در محدوده بندر چابهار شکل گرفت.

وی افزود: یکی از مهمترین سرمایه‌گذارانی که به تازگی در چابهار ورود کرده‌اند، سرمایه‌گذاران هندی هستند که در حوزه بندر فعالیت دارند. امسال شاهد امضای یک قرارداد ۱۰ ساله بین جمهوری اسلامی ایران و هند بودیم که هدف اصلی آن توسعه زیرساخت‌های بندر چابهار است. این قرارداد نشان از اهمیت چابهار به عنوان یکی از دروازه‌های اقتصادی ایران در روابط بین‌المللی دارد.

چابهار هاب سوم پتروشیمی ایران؛ آغاز صادرات محصولات پتروشیمی از سال آینده

نقش اسکله‌های شهید بهشتی و کلانتری در توسعه بندر

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: با اشاره به اسکله‌های شهید بهشتی و کلانتری اظهارکرد: این اسکله‌ها به عنوان زیرساخت‌های کلیدی، بخشی از سرمایه‌گذاری‌های هندی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. مرحله اول این سرمایه‌گذاری‌ها به اپراتوری و توسعه بندر چابهار مربوط می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: در نشست‌هایی که با سفیر هند در تهران داشتیم، توافقات خوبی در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های زیرساختی و صنایع مختلف حاصل شد. امیدواریم این روند ادامه یابد و شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در چابهار باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.