سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سراج مطرح کرد؛

بررسی مشکلات پایتخت در جلسه مجمع نمایندگان استان تهران با رئیس‌جمهور

نماینده مجلس درباره جلسه مجمع نمایندگان استان تهران با مسعود پزشکیان توضیحاتی را ارائه کرد.

محمد سراج نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته مجمع نمایندگان استان تهران با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور گفت: مباحث مختلفی در مورد استان تهران در این جلسه مطرح شد. یکی از آن مباحث مترو حومه تهران بود.

وی افزود: اگر متروی حومه انجام شود کاهش آلودگی هوا را به دنبال همچنین ترافیک را کاهش می‌دهد چون به‌هرحال هزینه‌ها را کم می‌کند و می‌تواند هزینه سوخت را کاهش بدهد و می‌تواند آرامش را برای مردم شهر‌های هم‌جوار از جمله شهریار، اندیشه، قدس، ملارد پردیس، پاکدشت، ورامین، بهارستان، رباط‌کریم، بهارستان فراهم کند.

سراج بیان کرد: نکته بعدی که در این جلسه مطرح شد موضوع آب تهران بود که برای حل مشکل باید هزینه سنگینی پرداخت شود. چون با این مدلی که پیش می‌رویم، چالش داریم.

وی گفت: الان آب سد لار که فرانسوی‌ها قبل از انقلاب درست‌کردند، پشت سد نمی‌ماند و آب فرار می‌کند و آن آب را باید مهار کرد. تقریباً نزدیک به ۷۰ درصد آب سد کرج آب فرار می‌کنند. باید کانال زده شود تا آن آب هدایت شود و در اختیار تهران قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس اظهار کرد: نکته‌هایی هم در مورد انتخاب استاندار تهران مطرح شد. نکات دیگری در ارتباط با بودجه تهران، طرح‌های نیمه‌کاره و بیمارستان‌هایی که در استان تهران باید ساخته شوند هم مطرح شد.

وی افزود: این مواردی که بیان کردیم مقرر شد در قانون بودجه سال ۱۴۰۴ که در دستور کار دولت است جزو ملاحظات رئیس‌جمهور قرار بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.