سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایگاه سیار انتقال خون در شهرستان گلشن استقرار یافت

مدیر پایگاه انتقال خون سراوان گفت: با توجه به کاهش ذخایر انتقال خون استان پایگاه سیار انتقال خون در شهرستان‌های مجاورت سراوان استقرار یافته تا کمبود فرآورده‌های خون جبران شود.

عبدالصبور شهلی بر اظهار کرد: هر واحد خون نجات‌دهنده جان سه نفر است که هر سه ماه اهدا کننده با مراجعه به پایگاه های خون می‌تواند در این کار خداپسندانه شرکت کند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۲ هزار و ۷۰۷ نفر در سراوان خون اهدا کردند تصریح کرد: امسال در همین مدت سه هزار و ۴۷۱ نفر موفق به اهدای خون در این شهرستان شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر پایگاه انتقال خون سراوان افزود: یکی از دلایل تاثیر اهدای خون بر سلامتی فرد اهداکننده آن است که پیش از هر بار اهدای خون سلامت فرد اهدا کننده با سنجش میزان فشار خون، ضربان قلب، میزان هماتوکریت های خون (گلبول های قرمز خون) بررسی شده و سپس اجازه اهدا به فرد داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب بسیاری از بیماری های فرد مانند فشار خون بالا، مشکلات خونی و ناراحتی های قلبی با همین آزمایش های به ظاهر ساده اما مهم شناسایی می شود.

شهلی بر بیان کرد: اهداکنندگان خون نقش مهمی در نجات جان بیماران نیازمند به این مایع حیاتی دارند در واقع زندگی افراد نیازمند به خون به اهداکنندگان وابسته است که امیدواریم با استقرار این اتوبوس سیار در سراوان آمار اهدای خون در این شهرستان بیش از گذشته افزایش پیدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.