سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرطان ریه؛ دومین سرطان شایع در مردان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سرطان ریه دومین سرطان در مردان است که ممکن است به مرگ نیز منجر شود. 

علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: در سال‌های اخیر موضوع ابتلا به بیماری تنفسی و مرگ و میر بر اثر بیماری های ریوی رو به افزایش است.

وی با بیان این که بیماری کووید ١٩ تاثیرات زیان باری را بر ریه گذاشته است؛ افزود: علت سوم مرگ و میر در جهان بعد از سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری های ریوی هستند.

او با بیان این که بیماری های تنفسی به دنبال تغییرات اقلیمی در دنیا رو به افزایش هستند؛ ادامه داد: طبیعتاً کشور ما هم از این الگو تبعیت خواهد کرد.

زالی با بیان این که امروزه بیماری‌های ریوی  در  کودکان  بیشتر دیده می‌شود؛ تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم بین حدود ۹ درصد تا ۱۳ درصد مردم ایران با بیماری‌های ریوی همچون آسم و سل روبرو شوند.

او ادامه داد: آلاینده های هوا ،محرک‌ها و آلرژن‌ها می‌توانند در ابتلا به بیماری‌های ریوی نقش اساسی داشته باشند. بیماری‌های ریوی در افراد بالای ۵۰ سال و سیگاری دیده می‌شود. سرطان ریه در مردان دومین سرطان شایع است که ممکن است به مرگ نیز منجر شود. 

وی درباره علائم این بیماری گفت: یکی از مهم‌ترین علائم این بیماری سرفه و خلط خونی است که توصیه می کنیم حتما افراد در صورت مشاهده به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.