سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشترین محصول نخود کشور در دلفان تولید می‌شود

فرماندار دلفان گفت: بیشترین محصول نخود کشور از سطح ۴۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان تولید می‌شود.

«اصغر قهرمانی» روز چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره نخود در دلفان گفت: این شهرستان با ۴۵ هزار هکتار سطح زیر کشت، قطب مهم تولید نخود در کشور است و سالانه با بیش از ۳۵ هزار تن، ۷۰ درصد از محصول نخود لرستان را نیز تولید می‌کند.

وی برگزاری جشنواره نخود در شهرستان دلفان را یک رویداد مهم جهت معرفی، برندسازی (ایجاد نام تجاری) و توسعه کشت این محصول دانست و گفت: این جشنواره فرصت‌های جدیدی برای رشد و پیشرفت منطقه، ایجاد ارتباطات تجاری میان کشاورزان، تولیدکنندگان و خریداران خواهد بود و می‌تواند به توسعه بازار‌های جدید و افزایش فروش کمک کند.

قهرمانی از دلفان به عنوان شهر عسل یاد کرد و اظهار داشت: بزرگترین کلونی زنبور عسل استان با تولید سالانه هزار تن عسل در روستای کفراج این شهرستان واقع شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات چشمگیری برای توسعه پایدار کشاورزی و بهبود فرآیند‌ها در دلفان انجام گرفته است افزود: مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان به سبب عملکرد مطلوب، به عنوان مدیر برتر استانی انتخاب شد.

به گفته وی در راستای طرح جهش تولید و ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی، ۸۴دستگاه کشت کار مستقیم با جذب ۱۲۰ میلیارد ریال وارد این شهرستان شده و رتبه نخست جذب تسهیلات جهش تولید را در کشور کسب کرده است.

برچسب ها: کشاورزی ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.