سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف و جریمه ۳۵۰ هزار تومانی برای تخلیه نخاله در سطح معابر

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف و جریمه ۳۵۰ هزار تومانی برای خودرو‌هایی خبر داد که اقدام به تخلیه نخاله در سطح معابر کنند.

 سرهنگ علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن در خصوص انواع تخلفات در حوزه بار گفت: دوستان و رانندگانی که در حوزه باربری فعالیت می‌کنند یک کار تخصصی انجام می‌دهند و نباید به این موضوع به‌صورت ساده نگاه کرد هر چند گواهینامه هم داشته باشند.

وی افزود: حمل بار نامتعارف می‌تواند باعث بروز حوادث جبران‌ناپذیری برای خود رانندگان و هم برای سایر کاربران ترافیکی شود.

سرهنگ شریفی گفت: عدم رعایت مقررات حمل بار در حدود جرایم رانندگی ۴۰۰ هزار تومان جریمه و ۸ نمره‌منفی هم برای خود راننده در پی دارد. حمل تیرآهن و ورق‌های فلزی یکی از کار‌های خطرناکی هست که بیشتر توسط رانندگان نیسان صورت می‌پذیرد و برخی اوقات این عزیزان مهار درستی را انجام نداده‌اند و بیرون‌زدگی بار از قسمت جلو و عقب خودرو باعث حوادث ناگوار می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر باری را حمل می‌کنید که بیرون‌زدگی دارد و به حدی است بیرون‌آمده هرچند این چنین بار زدن‌هایی غیرمجاز و غیرقانونی است ولی برای اطلاع سایر رانندگان می‌بایست در روز از پارچه قرمز و در شب پارچه سفیدرنگ و در انتهای بار هم باید چراغ ال‌ای دی هم نصب باشد.

وی گفت: بارگیری صحیح و مهار محمولات نیز یک درس تخصصی است که شهرداری و راهداری‌ها به‌ویژه در این حوزه فعالیت دارند و رانندگان را آموزش می‌دهند.

سرهنگ شریفی ادامه داد: یکی دیگر از تخلفات حوزه بار، تخلیه نخاله در سطح معابر توسط رانندگان سهل‌انگار است که نخاله‌های ساختمانی را در حریم راه‌ها تخلیه می‌کنند که علاوه بر جریمه ۳۵۰ هزارتومانی بعضاً توقیف وسیله نقلیه هم حتی تا یک ماه را در پی دارد.

وی ادامه داد: حمل کود و زباله بدون پوشش بار نیز یکی دیگر از تخلفات در حوزه باربری است که حتماً کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بدانند و این اقدام را انجام دهند که پوشش بار را برای حمل کود و زباله انجام دهند که در هنگام حرکت بر سطح راه پخش نشوند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلس راهور تهران بزرگ بیان داشت: حمل بار نامتعارف و یا اشیا توسط وسیله نقلیه غیر باربری هم بسیار خطرناک است؛ رانندگان وسایل نقلیه شخصی به‌هیچ‌عنوان نباید وسایل و اشیا را با خودروی خود جابه‌جا نمایند و حتماً باید با خودرو‌های باربری این اقدام باید انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.