سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان اهدای خون در زنجان پنج درصد افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: امسال ۱۹ هزار و ۸۹۸ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل پنج درصد افزایش داشته است.

سیامک اسدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هزار واحد فرآورده خونی در قالب شبکه ملی خون رسانی به استان های دیگر کمک شده است، افزود: این میزان علاوه بر تامین ۱۰۰ درصدی فرآورده های خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان بوده است.

وی اضافه کرد: نیروهای انتقال خون استان تلاش می کنند تا فرآورده های خونی سالم و با کیفیت را تهیه کرده و در اختیار مراکز درمانی قرار دهند.

این مسئول به مشارکت زنجانی ها طی ماه های گذشته در اهدای خون استان اشاره کرد و افزود: اهدای خون در استان از ابتدای سال جاری تاکنون وضعیت خوبی داشته است و همواره باید قدردان مردمی باشیم که داوطلبانه و صرفا با انگیزه انسان دوستانه و خداپسندانه برای تامین خون مورد نیاز بیماران و فرآورده های خونی تلاش می کنند.

اسدی با تاکید بر تقویت فرهنگ ایثار و نوع دوستی، ادامه داد: در پرتو حفظ و تقویت این فرهنگ می توان در درازمدت فرآورده های خونی مورد نیاز مراکز درمانی را تامین کرد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از اهداکنندگان استان، مشتریان ثابت انتقال خون هستند، گفت: جوانان زیادی هم برای اولین بار به جمع اهداکنندگان خون اضافه می شوند که سرمایه های انتقال خون برای سال های آینده هستند.

اسدی خاطر نشان کرد: افرادی که برای اولین بار موفق به اهدای خون می شوند، با یک بار تجربه به احتمال زیاد به مشتریان مستمر انتقال خون تبدیل خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.