سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دو برابری سرانه فضای ورزشی در چهارمحال و بختیاری

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش دو برابری سرانه فضای ورزشی استان در سه سال اخیر، گفت: در این مدت ۶۰ هزار متر مربع به سرانه ورزشی مدارس استان افزوده شد.

فخرالدین اسدی اظهار داشت: متوسط سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در بخش اماکن روباز و سربسته در چهارمحال و بختیاری ۶۴ صدم متر مربع است.

وی افزود: در چند سال اخیر در قالب طرح شهید سلیمانی و با افزایش زمین‌های چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی و کلاس درس تربیت‌بدنی تغییرات زیادی در حوزه ورزش در مدارس استان ایجاد شد که به طور میانگین در این طرح هر هشت روز یک فضای به فضای ورزشی مدارس استان افزوده شد.

اسدی اضافه کرد: تا پیش از این تنها ۱۰۲ فضای ورزشی در مدارس استان وجود داشت و در این مدت ۱۲۱ فضای ورزشی به سرانه ورزشی استان اضافه شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید خرازی در سطح فضا‌های ورزشی مدارس استان گفت: در این طرح تمام فضا‌های ورزشی موجود در مدارس استان در روز‌های پنجشنبه و جمعه به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود.

به گفته اسدی، در این طرح خانواده‌ها نیز در کنار فرزندان خود از فضا‌های ورزشی مدارس و آموزش و پرورش به صورت رایگان در قالب مادران و دختران یا پدران و پسران استفاده می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اعزام ۱۶ دانش‌آموز ورزشکار استان در طرح شهید طوقانی به مسابقات کشوری خبر داد و گفت: طرح شهید طوقانی با هدف والای توسعه فرهنگ ورزش تربیتی، آشنایی با ورزش باستانی و اشاعه فرهنگ پهلوانی در بین دانش‌آموزان و ترویج ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی افزود: فرهنگ پهلوانی زورخانه‌ای به عنوان یکی از غنی‌ترین و اصیل‌ترین فرهنگ‌های تمدن ایران اسلامی ریشه در تاریخ و ورزش باستانی کشورمان وجود داردو این طرح ورزشی با هدف توسعه فرهنگ ورزش تربیتی، آشنایی با ورزش باستانی و اشاعه فرهنگ پهلوانی در بین دانش‌آموزان و تربیت دانش آموزانی سخت کوش، خلاق، ورزشکار و مومن اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای طرح برنامه ۱۰۰ روز ۱۰۰ مسابقه ورزشی در مدارس استان خبر داد و گفت: درسال تحصیلی گذشته ۲۸ هزار و ۵۹۴ دانش‌آموز در این برنامه ورزشی مشارکت داشتند.

وی با اشاره به کمبود معلم ورزش و بهداشت و مراقب سلامت در مدارس استان گفت: برای سال تحصیلی جدید ۶۰ معلم ورزش و مراقب سلامت جذب آموزش و پرورش شدند.

به گفته اسدی، توانمندسازی معلمان تربیت بدنی و سلامت یکی از برنامه‌های و سیاست‌های مهم آموزش و پرورش است و در این راستا از هفته آینده طرح توانمندسازی معلمان ورزش و مراقبان سلامت در پنج قطب استان و برای ۱۱ رشته ورزش یو سلامت در مدارس اجرامی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال‌های اخیر به زنگ ورزش در مدارس به عنوان یکی از ساحت‌های معلم تعلیم و تربیت توجه ویژه شده است گفت: برای ساماندهی زنگ‌های ورزش برای مقطع ابتدایی دور دوم از کلاس‌های سوم تا پنج آموزش رشته‌های طناب‌زنی، شنا و تنیس‌روی میز در دستورکار قرار گرفته شده است.

به گفته اسدی، در سال تحصیلی گذشته سه‌هزار ۶۷۱ دانش‌آموز استان به صورت رایگان آموزش شنا را فرا گرفتند و همچنین در رشته طناب‌زنی سه هزار و ۸۵۶ نفر و تنیس روی میز سه هزار و ۸۲۴ دانش‌آموز براساس برش استانی آموزش دیدند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید نیز آموزش و فعالیت در رشته‌های والیبال، هندبال و بستکبال را برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم شروع کردیم.
استعدادیابی آمادگی جسمانی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح استعدادیابی آمادگی جسمانی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: طرح جامع استعدادیابی دانش‌آموزان در استان آماده شده است و این طرح از هفته آینده اجرایی می‌شود.

به گفته وی، در این طرح تمام دانش‌آموزان کلاس‌های سوم تا پنجم استان در رشته‌های مختلف ورزشی استعدادیابی می‌شوند.

۲۶ مهرماه تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۰۸ هزار دانش آمور در مقاطع مختلف تحصیلی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.