سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر حد‌نصاب صندوق‌های درآمد ثابت گره بازار سرمایه را باز خواهد کرد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: بین ۵۰ تا ۵۵ همت نقدینگی با مصوبه جدید سازمان بورس برای خرید سهام آزاد خواهد شد.

روز گذشته هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برخی نصاب‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت را تغییر داد بر اساس این مصوبه، سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های با درآمد ثابت در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی از ۴۰ درصد کل دارایی‌های صندوق به ۳۵ درصد از کل دارایی‌های صندوق کاهش یافت. 

همچنین سقف سرمایه‌گذاری صندوق در «سهام و حق تقدم سهام پذیرفته‌شده در بورس تهران، فرابورس ایران و واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری» از حداکثر ۱۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق به حداکثر ۱۵ درصد از دارایی‌های صندوق افزایش یافت.

در همین راستا نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مصوبه‌ای که شب گذشته سازمان بورس ابلاغ کرد بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند بین ۵۰ تا ۵۵ همت نقدینگی را برای خرید سهام آزاد کند سهامی که البته به کف رسیده است و این شرایط برد را برای صندوق‌های با درآمد ثابت و سهامداران بازار سرمایه فراهم می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: به‌نظر این تصمیمی که اتخاذ شد می‌تواند راه حل مناسبی باشد و می‌توان اثرات آن را در یک الی دو روز آینده بر روی تابلوی معاملاتی دید و روند جهت‌گیری معاملات را برعکس کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۳
عالی