سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وعده افزایش پروازهای فرودگاه سقز/ سنندج همچنان می‌لنگد!

کمبود پرواز در فرودگاه‌های سنندج و سقز مشکلی است که باید دولت چهاردهم به این مطالبه مردمی یک بار برای همیشه پایان دهد.

سال‌هاست که فرودگاه سنندج با مشکل کمبود پروزا مواجه است و هر بار مسئولان وعده افزایش پرواز‌ها را داده، اما این مشکل هنوز برطرف نشده است.

فرودگاه سقز نیز ۱۲ آبان ماه سال گذشته پس از گذشت سال‌ها، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما از آنموقع تاکنون هفته‌ای یک پرواز داشته که آن هم پرواز ایران ایر در روز‌های پنج‌شنبه بوده که بیشتر به درد خود مسئولان می‌خورد تا مردم.

 در همین زمینه؛ رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از دیدار با پورفرزانه معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشور و یزدانی معاون حقوقی و پارلمانی وزیر راه برای افزایش پروزا‌های کردستان خبر داد.

محسن بیگلری افزود: در این نشست، قول مساعدت افزایش پرواز فرودگاه سقز از یک پرواز به دو پرواز در هفته و همچنین جابه‌جایی پرواز روز پنجشنبه به یکی از روز‌های کاری هفته گرفته شد.

 فرودگاه شهدای سقز با فرود هواپیمای رئیس‌جمهور شهید به شکل رسمی افتتاح شد. این فرودگاه توسط مهندسان ایرانی با ۱۸۰ هکتار مساحت و ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت ترمینال به اتمام رسیده است.

باند فرودگاه سقز ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول دارد و ۴۵۰ متر تاکسی وی، دو هزار و ۵۰۰ متر مساحت پارکینگ، یک هزار و ۳۰۰ متر روشنایی معابر، برج مراقبت، دستگاه‌های کمک بازرسی و ساختمان پلیس از دیگر ویژگی‌های این فرودگاه است.

تا کنون حدود چهل پرواز از فرودگاه سقز انجام شده است.

  فرودگاه سنندج نیز همچنان در طول هفته دو پرواز در روز‌های شنبه و پنج‌شنبه داشت که  اعلام شد  روز‌های پنج‌شنبه مجدد به چهارشنبه تغییر پیدا کرده است؛ البته گرفتن بلیط برای این دو پرواز نیز کار هر کسی نیست!

منبع: تسنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.