سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه تبعات تغییر اقلیم را کاهش دهیم؟

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تغییر اقلیم و افزایش کمینه دمای هوا تبدیل به یک معضل شده است.

حسین فردی با اشاره به اینکه، می‌توان با انجام برخی از اقدامات در حوزه‌های مختلف با تغییر اقلیم مقابله کرد، اظهار کرد: مدیریت آب در بخش کشاورزی، تجهیز باغات و اراضی زراعی و همچنین فضای سبز داخل شهر‌ها به سیستم‌های آبیاری نوین از جمله اقداماتی است که در این حوزه می‌توان انجام داد.

وی افزود: با بروز پدیده تغییر اقلیم با افزایش دما مواجه هستیم که برای کاهش دمای منطقه‌ای می‌توان به سوی توسعه فضای سبز شهری و درخت کاری پیش رفت.

فردی ادامه داد: با بروز این پدیده با مشکل بارش‌های سیل آسا مواجه هستیم که خاک مرغوب کشاورزی را می‌شوید و تبدیل به رسوب می‌کند که با ترویج کشاورزی حفاظتی می‌توان به حفظ خاک کمک کرد.

وی بیان کرد: برای تولید انرژی به سوخت‌های فسیلی وابسته هستیم که استفاده از آن موجب گرمای هوا می‌شود، اما با روی آوردن به استفاده از پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های پاک می‌توان استفاده از انرژی‌های فسیلی را کاهش داد.

این مقام مسئول گفت: باید سیستم‌های حمل و نقل درون و برون شهری نوسازی شوند چرا که دی اکسید کربن تولید شده توسط ناوگان حمل و نقل تاثیر زیادی در گرمای هوا دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مکان‌هایی که گاز متان تولید می‌کند محل‌های آتش سوزی زباله است و این امر جز معضلات محسوب می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه متان جز گاز‌های پایدار در هوا محسوب می‌شود، گفت: باید زباله‌های تولیدی به صورت اصولی امحا شوند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.