سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد یک گازی نیروگاه نکا به مدار تولید بازگشت

واحد یک گازی نیروگاه نکا پس از انجام بازدید دوره‌ای به مدار تولید بازگشت

عبدالرضا محمودی رستمی مدیر امور تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:واحد یک گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا که به منظور انجام بازدید ۴ هزار ساعته و ارتقاء آمادگی جهت تولید پایدار انرژی در زمستان از مدار خارج شده بود، مجدد به مدار تولید بازگشت. 

او افزود: این واحد که طبق برنامه به منظور انجام بازدید دوره‌ای ۴ هزار ساعت از مدار خارج شده بود، پس از ۵ روز کار فشرده و شبانه روزی مجدد به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

محمودی رستمی گفت: در این بازدید علاوه بر انجام فعالیت‌های معمول در بازدید‌های ۴ هزار ساعته در بخش‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، اقداماتی همچون تعویض ۱۶ هلدر (نگهدانده) ردیف A و سرامیک معیوب اتاق احتراق، شستشو و تمیزکاری کامل فیلتر‌های هوای ورودی به کمپرسور (فیلتر‌های کوالسر)، ترمیم بدنه دیفیوذر خروجی توربین، ترمیم حجم وسیعی از دیواره اگزوز و سیل‌های آببندی دایورتر دمپر، تعمیر اساسی تجهیز اصلی سیستم کنترل (EHC) و تنظیم مجدد پارامتر‌های کنترل، رفع اشکال از کنترل ولو دی سوپر هیتر بویلر بازیاب، تعمیر اساسی پمپ روغن کنترل و فن تحریک و نیز فعالیت‌های تعمیراتی در بخش بویلر انجام شد.

او افزود: علیرغم گذشت ۵۷ درصد از طول سال، ۸۰ درصد پیشبینی تولید امسال مجموعه نیروگاه سیکل ترکیبی محقق شده است.

محمودی رستمی این موفقیت را مرهون برنامه ریزی مناسب برای کاهش زمان تعمیرات و افزایش کیفیت تعمیرات و بهره برداری و نیز احساس مسئولیت و درک بالای کارکنان این مجموعه برای تولید پایدار برق و خدمت رسانی مناسب به هموطنان عزیز دانست.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا شامل ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر با ظرفیت هر یک ۹.۴ مگاوات است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.