سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه آخر کهگیلویه و بویراحمد در شاخص امنیت سرمایه گذاری

مشاور اتاق بازرگانی یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص امنیت سرمایه گذاری رتبه سی و یکم را دارا است.

مشاور اتاق بازرگانی یاسوج در نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که بهار ۱۴۰۳ وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان بهترین وضعیت و استان کهگیلویه و بویراحمد بدترین وضعیت را از نظر شاخص‌های امنیت سرمایه‌گذاری دارند و این آمار نشان می‌دهد راه‌های نرفته زیادی باید توسط شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان طی شود.
 
امین منوچهری تأکید کرد: در مجموع شاخص کسب‌وکار کهگیلویه و بویراحمد در این سال‌های متمادی از وضعیت میانگین کشوری بالاتر بوده و وضعیت آن‌چنان مناسب نیست.
 
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این نشست گفت: چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای در حوزه کسب‌وکار وجود دارد، کاهش تولید، افزایش بیکاری و فرار سرمایه‌ها وجود دارد.
 
قبادی افزود: چنانچه مشکلات بخش کسب‌وکار رفع شود حداقل سرمایه‌گذاران به سمت استان‌های دیگر نمی‌روند.
 
وی تأکید کرد: در حوزه نظام بانکی مشکلات زیادی دامنگیر بانک‌ها شده است و در زمینه ارائه تسهیلات معضل داریم.
 
قبادی عنوان کرد: امید است با استقرار دولت جدید یک اتفاق خوب رقم بخورد و وجود بخشنامه‌های مختلف تولید را کمرشکن کرده است و از سوی دیگر سیستم حمل‌ونقل استان مناسب نیست و تولید را با مشکل مواجه کرده است.
 
وی تأکید کرد: محیط کسب‌وکار نامناسب پیامد‌های نامناسب دارد و ما در کنار دولت هستیم و مشکلات را برای احیای واحد‌های تولیدی احصا می‌کنیم.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی این نشست، گفت: باید هم‌افزایی بیشتری بین بخش خصوصی و دولت برای رفع مشکلات پیشروی بخش تولید و افزایش ضریب امنیت سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شود تا بتوان بر پایه این مهم گامی اساسی در راستای توسعه همه‌جانبه استان برداشت.
 
رحمانی افزود: بسترسازی برای اشتغال، سرمایه‌گذاری و تأمین معیشت مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: باید تعداد جلسات گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به دو بار در ماه برسد؛ زیرا باید همه یک‌صدا برای رفع موانع پیشروی تولید قدم بردارند.
 
حمایت از زنجیره‌های ارزش تولید مبتنی بر قابلیت‌های استان در رأس برنامه‌ها باشد؛ زیرا استان را متحول خواهد کرد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کمیته پایش کسب‌وکار در استان هر چه سریع‌تر تشکیل و فضای کسب‌وکار استان رصد شود.
 
رحمانی با اشاره به جایگاه سی و یکم استان در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری، تأکید کرد: هنوز نتوانسته‌ایم مشکلات بخش خصوصی را رفع کنیم.
 
وی افزود: باید راهکار بدهیم تا وضعیت کسب‌وکار در استان بهبود یابد، نیروی انسانی اصلی‌ترین عنصر در کسب‌وکار است که این استان وضعیت بسیار خوبی در این زمینه دارد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: استان در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران بدترین وضعیت را داشته و تا زمانی که رفع مشکلات بخش خصوصی دغدغه مدیران نباشد وضعیت استان از لحاظ توسعه تغییری نخواهد کرد.
 
وی ادامه داد: هنوز تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته پرداخت نشده و باید سریع‌تر به سرمایه‌گذاران ارائه شود.
 
رحمانی عنوان کرد: سهم منابع بانکی این استان اندک است درحالی‌که کهگیلویه و بویراحمد در همه زمینه‌ها از جمله جبهه و جنگ پیشتاز دیگر استان‌ها بوده و باید منابع هم متناسب با این رشادت‌ها باشد.
 
وی تصریح کرد: شهرداری یاسوج برای جذب سرمایه‌گذار باید پای‌کار بیاید تا سرمایه‌گذار نیاید نمی‌توان انتظار درآمدزایی داشت. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.