سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل سامانه مانیتورینگ تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب اصفهان

سامانه مانیتورینگ تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب اصفهان تکمیل شد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: سامانه مانیتورینگ و کنترل از راه دور تأسیسات خطوط آب‌رسانی و پساب با هدف جمع‌آوری اطلاعات فرایندی و عملکردی تجهیزات و تأسیسات آب‌رسانی و مدیریت پساب و انتقال اطلاعات مذکور به مرکز کنترل و مانیتورینگ و با هدف پایش عملکرد و کنترل از راه دور تأسیسات آب‌رسانی شهرداری اصفهان توسعه یافته است.


سعید فردانی افزود: در این طرح از فناوری‌های روز مرتبط با تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی در ارتباط با سامانه اسکادا استفاده شده است که علاوه‌بر نظارت دقیق بر عملکرد تأسیسات و تجهیزات، امکان مدیریت بهینه منابع آبی و پساب با تعدیل نیروی انسانی و اپراتور‌های مورد نیاز فراهم شده است.


او  برضرورت اجتناب از هدر رفت پساب برای آبیاری فضای سبز شهری تاکید کرد وگفت: این طرح در دو مسیر شاهین‌شهر و شمال شهر اصفهان، همچنین سپاهان‌شهر و جنوب تا شرق این کلان‌شهر امتداد دارد.


مهدی بقایی افزود: این طرح در مرحله نخست شامل ۲۰ ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه و چاه در سطح شهر اصفهان بوده که به بهره‌برداری رسیده است و در مراحل بعدی توسعه خواهد یافت.


او با اشاره به ایستگاه‌هایی که تاکنون به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در محور شمال اصفهان (پمپاژ شهرک قدس، پمپاژ نیروگاه، ایران چای، مخزن و پمپاژ میدان استقلال منطقه ۱۲، مخزن و پمپاژ میدان استقلال منطقه ۲، مخزن و پمپاژ ۳۰ هکتاری، پمپاژ بابوکان) و در محور جنوب تا شرق اصفهان (تصفیه‌خانه تکمیلی، پمپاژ بچینگ، مخزن و پمپاژ آب شور، چاه آب شور، پمپاژ فیزادان منطقه ۶، پمپاژ قوچانی، تصفیه‌خانه آبفا جنوب (دو ایستگاه)، چاه فیزادان میادین، مخزن بتونی میادین، پمپاژ پشت برکه کوه سنگی، پمپاژ برکه کوه سنگی، ایستگاه مخزن و پمپاژ فیزادان) به بهره‌برداری رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.