سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸ بنای تاریخی لرستان به بخش خصوصی واگذار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: هشت بنای تاریخی در لرستان به بخش خصوصی واگذار شده است.  

عطا حسن‌پور اظهار داشت: در استان لرستان بیش از ۵ هزار آثار تاریخی مختلف وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ اثر در حوزه‌های مختلف تاریخی، طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی افزود: لرستان در حوزه آثار میراث فرهنگی دارای ظرفیت بسیار عظیمی است که بسیاری از این آثار قابلیت لازم را برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارند، از همین رو تلاش می‌شود تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم، شرایط برای فعال کردن این ظرفیت‌های گردشگری فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی، تصریح کرد: برخی از آثار تاریخی در شهرهای مختلف استان که به دلیل ممتاز بودن در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند، به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا در راستای نگهداری آن‌ها اقدام نمایند.

حسن‌پور بیان کرد: این آثار تاریخی شامل خانه و یا بناهای تاریخی با قابلیت جذب گردشگر بوده که بعد از واگذاری به بخش خصوصی به عنوان رستوران، محل اقامتگاه و سایر مکان‌های مورد علاقه گردشگران مرمت و بهسازی می‌شوند که در این راستا سرمایه‌گذاران خوبی در استان اعلام آمادگی نمودند.

وی یادآور شد: تاکنون هشت بنای تاریخی در استان به بخش خصوصی واگذار شده که در تلاش هستیم تا برای دیگر آثار که شرایط لازم را برای واگذاری دارند، اقدام شود که با اجرای این کار نه تنها در راستای جذب گردشگر تلاش می‌شود، بلکه در راستای حفظ و نگهداری چنین بناهایی که میراث و یادگار گذشتگان هستند نیز تلاش شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان خاطرنشان کرد: هر ساله چندین فصل مرمت بر روی آثار تاریخی استان انجام می‌شود تا این بناها حففظ شوند ولی با واگذاری این بناها به بخش خصوصی، خود سرمایه‌گذار اقدام به مرمت بنا می‌کند و بنا محفوظ باقی می‌ماند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.