سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سازمان ملل: اسرائیل از ابتدا به‌دنبال تصرف غزه بود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه را غیرقابل وصف خواند.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین بامداد چهارشنبه درباره اشغال نوار غزه توسط رژیم موقت تروریست صهیونیستی هشدار داد.

آلبانیز در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «اسرائیل از ابتدای جنگ [غزه]به دنبال تصرف اراضی و آواره کردن مردم [فلسطین]بوده است».

طبق این گزارش، وی درباره حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه توضیح داد: «جنایاتی که در شمال غزه در حال وقوع است قابل توصیف نیست».

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: «نظام سازمان ملل در حال فروپاشی است، زیرا امنیت و حقوق بشر را حفظ نمی‌کند و فلسطین واقعی‌ترین نمونه آن است».

فرانچسکا آلبانیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به ادعای وزیر امور خارجه آلمان در توجیه حملات اسرائیل به اهداف غیرنظامی نوشت: به عنوان یک کارشناس مستقل سازمان ملل عمیقا از موضع وزیر امور خارجه آلمان در قبال اسرائیل و فلسطین، و آثار و پیامد‌های خطرناک آن نگرانم. باید از (آنالنا) بربوک دعوت شود تا درباره ادعای خود مدرک ارائه دهد و توضیح دهد چگونه «از دست دادن وضعیت حفاظت شده اهداف غیرنظامی» کشتاری که اسرائیل در غزه و جا‌های دیگر مرتکب می‌شود را توجیه می‌کند؟

وی افزود: آیا آلمان تصمیم گرفته است در کنار رژیمی بایستد که مرتکب جنایات بین المللی می‌شود؟ این یک انتخاب سیاسی است، اما پیامد‌های قانونی نیز دارد. باشد که در جایی که سیاست به طور نفرت انگیزی ناکارامد می‌شود، عدالت پیروز شود.

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در سخنانی در پارلمان این کشور مدعی شده است که «نیروهای حماس بین شهروندان عادی می‌روند و اسرائیل با زدن غیر نظامیان کار اشتباهی نمی‌کند!»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.