سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی برای ناشران بورسی لازم‌الاجراست

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: دستورالعمل حاکمیت شرکتی آذرماه ۱۴۰۱ به ناشران ابلاغ شده و از همان تاریخ لازم‌الاجرا است.

ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دستورالعمل حاکمیت شرکتی آذرماه ۱۴۰۱ به ناشران ابلاغ شده و از همان تاریخ لازم‌الاجرا است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: سازمان بورس بر اجرای حاکمیت شرکتی نظارت دارد و چک لیست‌هایی را طراحی و موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس ارسال و آنها هم که بازو‌های نظارتی ما هستند و بر اساس چک لیست‌ها بر اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی در شرکت‌های سهامی عام نظارت می‌کنند.

او همچنین بیان کرد: برای بحث رعایت دستورالعمل حاکمیت شرکتی برای ناشران بحث تشویقی و تبیهی را در نظر گرفته‌ایم از باب تشویق شرکتی الزمات دستورالعمل حاکمیت شرکتی را رعایت کند در رتبه بندی ناشران طبیعتا امتیاز بالاتری را دریافت خواهد کرد از منظر تبیهی هم شرکتی که الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی را رعایت نکند به سبب این این که تخطی از دستورالعمل محسوب می‌شود برای آنها می‌توان پروند. تخلفاتی تشکیل داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.