سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دادستان زرند به موضوع امحا نشدن پسماند‌های بیمارستانی

در راستای حفظ حقوق عامه، دادستان زرند به موضوع امحا نشدن پسماند‌های عفونی و بیمارستانی ورود کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با تاکید بر اینکه تفکیک و امحا نکردن زباله‌های عفونی و بیمارستانی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و جرم است، ضمن هشدار به برخورد با مجرمین، از صدور دستور قضایی برای بررسی موضوع و تحت پیگرد قرار گرفتن متخلفین خبر داد.

رضا یعقوبی با اشاره به گزارشات رسمی و مردمی در خصوص تفکیک نکردن زباله‌ها در بعضی از مراکز پزشکی و درمانی در شهرستان زرند گفت: اجرا نکردن دقیق مقررات قانون مدیریت پسماند، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی، در پی دارد و موجب به خطر افتادن سلامت شهروندان می‌شود؛ لذا در پی وصول این اخبار، دادستانی شهرستان به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی با تشریح موادی از قانون مدیریت پسماندها، تصریح کرد: مطابق ماده ۱۳ این قانون، مخلوط کردن پسماند‌های پزشکی با سایر پسماند‌ها و تخلیه و پخش آنها در محیط و یا فروش، استفاده و بازیافت آنها ممنوع است.

این مقام قضایی افزود: نظارت بر بهداشت عمومی یکی از مصادیق حقوق عامه است و دفع پسماند‌های عفونی به علت خطراتی که متوجه عامه شهروندان می‌سازد از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ لذا گزارشات واصله به دادسرای شهرستان، جهت صحت سنجی، مستندسازی و معرفی متخلفین احتمالی، به دستگاه‌های مربوط ارسال شده است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند گفت: مقرر شده کارگروه مشترکی متشکل از شبکه و مرکز بهداشت شهرستان به همراه کارشناسان محیط زیست و شهرداری ضمن بازدید میدانی محسوس و نامحسوس از مراکز درمانی و آزمایشگاهی که به نحوی تولید زباله‌های عفونی دارند، موارد تخلف را شناسایی و ضمن اعلام جرم علیه مقصرین به آسیب شناسی و چاره اندیشی موضوع پرداخته و راهکار‌های کاربردی را برای هماهنگ سازی در خصوص جمع آوری، جداسازی و دفع زباله‌های عفونی ارائه کنند.

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.