سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آثار جشنواره ملی هنر‌های تجسمی باید حاوی پیام وفاق ملی باشد

سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آثار سومین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی باید حاوی پیام وفاق ملی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و قرار گرفتن در سمت درست تاریخ باشد.

محمد کرم الهی سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری رونمایی از پوستر سمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی ایثار و شهادت در استان قزوین گفت: فجایع امروز غزه و لبنان نشان می‌دهد اگر مبانی و فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد در راه خدا در دین اسلام نبود، تاکنون دشمنان اسلام بر تمام کشور‌های مسلمان تاخته بودند، بنابراین تنها راه شناخت سمت درست، همین تاریخ تبیین مبانی فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی اضافه کرد: باتوجه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و مظلومیت مسلمانان جهان باید با تمام وجود هر کاری که می‌توانیم برای رساندن صدای آنها انجام دهیم.

کرم الهی با بیان ینکه هنر‌های تجسمی همواره پیشقراول هنر‌های جمهوری اسلامی در قبل و بعد از انقلاب است، تصریح کرد: امروز اگر می‌خواهیم آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون دوران شکوهمند اوایل انقلاب زنده بماند، باید فرهنگ ایثار و شهادت را همچون آن دوران پررنگ کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان و نسل جدید ترویج دهیم.

این مسئول اضافه کرد: پیش از انقلاب هنر‌های تجسمی توانست با انتقال روشن و درست مفاهیم، مردم متدین و دیندار کشور را به مبارزه با طاقوت دعوت کند، تا جایی که هنر‌های تجسمی همیشه در کنار ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی بود.

سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره با برگزاری جشنواره‌ها و مناسبات فرهنگی مختلف درصدد بوده تا با شناسایی و شکوفایی ظرفیت‌های نسل جوان از حضور آنها در راستای تبیین موضوعات ایثار و شهادت بهره‌مند شود.

کرم الهی تاکید کرد: استان قزوین در حالی میزبان سومین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی کشور است که همواره قله‌های سربلندی را در تاریخ، فرهنگ، تمدن، علم و تدین فتح کرده و جایگاه شاخصی نه تنها در کشور بلکه در دنیا دارد و قزوین خواستگاه سه مکتب هنری و فرهنگی همچون تغزیه، خوشنویسی و نگار گری بوده و در بسیاری از موارد پیشرو هنر‌های ایران است.

زمان ارسال آثار به سومین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی ایثار و شهادت تا ۱۵ آبان بوده و اختتامیه منطقه یک این جشنواره نیز با حضور ۱۱ استان دی ماه امسال در سرای سعدالسطنه قزوین برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.