سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برترین‌های هفتمین سوگواره ملی قاب شیدایی در بیجار معرفی شدند

هفتمین سوگواره ملی عکس قاب شیدایی با موضوع آیین گل گیران شهر بیجار با معرفی برگزیدگان ۲ بخش حرفه ای و موبایلی به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه هفتمین سوگواره عکس قاب شیدایی با حضور هنرمندان و مسئولان استانی وشهرستانی  در محل سالن شماره یک پردیس سینمایی آزادی بیجار برگزار شد.

این سوگواره با هدف معرفی آیین سنتی گل گیران شهرستان بیجار و مراسم تاسوعا و عاشورای این شهرستان برگزار و در مجموع ۵۲۷ اثر از ۸۵ عکاس در۲ بخش حرفه ای و موبایلی به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

داوران سوگواره در چندین مرحله آثار به صورت کد بندی شده را مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت در بخش حرفه‌ای ۳۰ اثر و در بخش موبایلی ۱۱ اثر موفق به حضور در بخش نمایشگاهی شدند.

براساس رای هیات داوران در بخش موبایلی امید محمدی از شهرستان بانه، سامان خدایاری از شهرستان بیجار و سمیه احمدی از بیجار به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش حرفه ای نیز سیده ویدا سید الحسینی از تربت حیدریه رتبه اول، شیرکو مام آقا از بوکان رتبه دوم و عطیه علی حسینی از بیجار رتبه سوم را کسب کردند و در این بخش از مهدی الهیار بیگی از البرز و ابراهیم باقرلو از تهران تقدیر شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در این آیین با اشاره به ارادت و عشق مردمان بیجار به ساحت امام حسین (ع) تصاویر به قاب نشسته این سوگواره را گوشه کوچکی از این ارادت عنوان کرد.

اسعد فرهادی با اشاره به قدمت آیین گل گیران در بیجار گفت: در ایام محرم با همفکری دوستان و هنرمندان و حمایت مسئولین شهرستانی این سوگواره مجددا احیا شد و با دعوت از عکاسان حرفه ای و علاقه مندان این هنر در ۲ روز تاسوعا و عاشورا این رسم کهن از زاویه دید عکاسان و از دریچه دوربین به تصویر درآمد و حاصل آن تصاویر ارزشمندی است که امروز در نمایشگاه منتخب داوران شاهد آن بودیم.

وی افزود: در بیجار کارهای برزمین مانده بسیاری وجود دارد که می توان با هم افزایی متولیان فرهنگی و هنری در راستای به انجام رساندن و معرفی هرچه بیشتر بیجار تلاش کنیم.

رئیس حوزه هنری کردستان با دعوت از هنرمندان بیجاری برای کمک در اعتلای فرهنگ وهنر این شهرستان، تأکید کرد: حوزه هنری استان کردستان و دفتر شهرستانی بیجار این آمادگی را دارد تا از دستاوردهای هنری هنرمندان بیجاری به صورت کامل حمایت کند.

در ابتدای این مراسم آثار عکاسان سوگواره قاب شیدایی در گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار افتتاح شد و علاقمندان می‌توانند تا ۳۰ مهر ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.