سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاخیر در شیردهی به نوزاد به علت دریافت داروهای بیهوشی در سزارین

رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: در نیمه اول سال جاری ۵۶/۴ زایمان ها، سزارین و ۴۳/۶ از زایمان ها نیز طبیعی بوده اند.

صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: در زایمان طبیعی خود جنین برای آمادگی زندگی در محیط خارج از رحم مادر با شروع درد زایمان اعلام می کند و احتمال زودتر از موعد مقرر به دنیا آمدن نوزاد وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته ۵۵/۷۴ درصد از زایمان ها سزارین و ۴۴/۲۶ درصد طبیعی بوده اند. در نیمه اول سال جاری ۵۶/۴ زایمان ها سزارین و ۴۳/۶ از زایمان ها نیز طبیعی بوده اند.

وی بیان کرد: احتمال به وجود آمدن عوارض جراحی و بیهوشی، متوسط طول مدت اقامت بیشتر در بیمارستان، میزان خونریزی بیشتر، هزینه بیشتر، تاخیر در برگشتن به حالت قبل از بارداری به علت جراحی انجام شده، مراقبت از نوزاد توسط مادر با درد و مشکلات از جمله عوارض انجام سزارین برای مادر باردار است.

جباری اضافه کرد: احتمال صدمه به ارگان های داخلی بدن به علت جراحی، عفونت های محل جراحی و چسبندگی های داخل شکمی از جمله دیگر عوارض سزارین است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت تصریح کرد: شیردهی به نوزاد به علت دریافت داروهای بیهوشی به خصوص در سزارین های با جراحی عمومی دیرتر انجام می شود و احتمال برش روی بدن جنین هنگام جراحی وجود دارد. در سزارین اشتباه در تخمین سن بارداری و خروج زودهنگام جنین و نارس بودن جنین و متعاقب آن نیاز به دستگاه انکوباتور و هزینه ها و عوارض استفاده از دستگاه مذکور وجود دارد.

رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت ادامه داد: زایمان طبیعی یک فرایند کاملا طبیعی بوده که نیاز به مداخله پزشکی نخواهد داشت. بارداری یک فرآیند کاملا عادی و طبیعی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.