سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه بی‌امان پلیس با سرقت‌ها/ کنترل ۵ هزار سارق با فناوری هوشمند

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت:پلیس با تجهیزات هوشمند، ۵ هزار سارق حرفه‌ای را تحت کنترل دارد و برنامه‌ریزی کرده تا این تعداد را به ۴۰ هزار نفر افزایش دهد.

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: پس از چندین سال، هنوز پرونده‌هایی وجود دارد که به‌طور کامل کشف نشده‌اند. این امر ممکن است باعث شود که برخی از افراد نتوانند به‌درستی بگویند که چرا سارقین دستگیر نشده‌اند. در هیچ جای دنیا امکان کشف تمامی سرقت‌ها وجود ندارد و ما نیز درصدی از سرقت‌ها را داریم که ممکن است در مراحل رسیدگی باقی بمانند. برخی از این پرونده‌ها پیچیدگی خاصی دارند و برخی دیگر تحت شرایط متفاوتی قرار دارند. اما هیچ پرونده‌ای از دستور کار کشف ما خارج نمی‌شود. درصد قابل توجهی از پرونده‌ها در زمان کوتاهی کشف و سارقین دستگیر می‌شوند، و اموال نیز به صاحبانشان بازگردانده می‌شود.

او گفت: اگرچه ممکن است برخی پرونده‌ها تا کنون کشف نشده باشند، همکاران ما به‌طور جدی در حال پیگیری آنها هستند و در مسیر تحقیق قرار دارند. ما می‌گوییم که نسبت به گذشته آمار سرقت منازل کاهش یافته است و این موضوع را با آمار عینی تایید می‌کنیم. در گذشته، بازتاب خبری کمتری وجود داشت، اما اکنون با فعالیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، اخبار به سرعت منتقل می‌شوند و برخی افراد به آمار‌های اصلی توجهی نمی‌کنند. حق با آنهاست، اما به هر حال سرقت‌ها همچنان انجام می‌شوند و ما تلاش می‌کنیم با سارقین مبارزه کنیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در بیان کرد: اقدامات زیادی برای کاهش سرقت انجام شده است. به‌عنوان مثال، ما سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار را با استفاده از تجهیزات هوشمند کنترل می‌کنیم تا فرصت ارتکاب سرقت را از آنها بگیریم. حتی اگر فرصتی پیدا کنند، این امکان بسیار کم است و ما با پایش هوشمند، به سرعت متوجه می‌شویم. در حال حاضر، ۵۰۰۰ سارق را به‌صورت هوشمند تحت کنترل داریم و قصد داریم این تعداد را تا پایان سال به ۴۰ هزار نفر افزایش دهیم. هدف نهایی ما کنترل تمامی سارقین حرفه‌ای است که بیش از سه فقره سابقه سرقت دارند.

او گفت: توقع ما از مردم این است که تجهیزات ایمنی و خودمراقبتی را مدنظر داشته باشند و به اصطلاح حرز اموال خود را محکم‌تر کنند تا به‌راحتی در دسترس سارقین قرار نگیرد. گاهی سارقین به ما می‌گویند که به‌راحتی شرایطی فراهم می‌شود که به خانه‌ها وارد شوند؛ لذا از مردم خواهش می‌کنیم که در این زمینه همکاری کنند تا بتوانیم با هم، به کاهش این پدیده زشت کمک کنیم و شر آن را از جامعه روز به روز کمتر کنیم.

خبرنگار:عطیه رضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
ای بابا ماشین من 2 ساله دزدیده شده و هنوز هیچ خبری ازش نیست . جالب اینجاست که یک هفته با پلاک خودش تو تهران تردد میکرد و پیگیریهای من هم از آگاهی به دلیل کم کاری پرسنل زحمت کش اون اداره راه به جایی نبرد
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
در خصوص سرقت پلیس خیلی بد عمل کرده وبه راحتی منازل سرقت می شود واثری ازسارق نیست .
منزل بنده سال ۱۳۹۹سرقت شد وتمام دارایی واموالم رو بردند .
وهربار مراجعه می کنم هیچ ودست خالی از آگاهی برمی گردم.
می خواهم بگوییم پلیس در این خصوص بسیار بسیار ضعیف بوده.
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
آقا مامور میخوایید استخدام کنید حداقل لیسانس بزارید دو کلمه شعور حرف زدن داشته باشه
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
فقط ایست و بازرسی ورودی اصفهان یا زاهدان مأمورا که قشنگ دارن اخاذی میکنن از ملت ، چون نظارتی نیست ، وضعیت شده ایست و بازرسی داعشی ها آدم فکر میکنه تو سوریه است
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
خود پلیس منشا بزهکاریه ، با رفتارای خلاف شان که ماموران انجام میدن باعث شده مردم بغض و کینه از نیروی انتظامی داشته باشن ، برخی از رفتارهای فراجا ، توهین بی احترامی فحش تهمت افترا ضرب و جرح حرف های زشت و ناپسند و هزاران کار دیگه ، معلومه هر بی سروپایی میاد استخدام میشه بعد خدا رو هم بنده نیست