سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل تأمین‌اجتماعی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

هدیه ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی تأمین‌اجتماعی به زوج‌های جوان سیستان و بلوچستانی

محمد خیاطی مدیر کل تامین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان از پرداخت ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هدیه ازدواج به یک هزار و ۵۱ نفر از بیمه‌شدگان واجد شرایط در سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ به ۴۰۴ نفر از بیمه شدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

محمد خیاطی گفت: هدیه به ازای ازدواج اول بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت می‌شود و مبلغ ریالی آن معادل یک ماه متوسط حقوق یا مزد بیمه‌شده قبل از ازدواج است.

وی افزود: به استناد ماده ۸۵ قانون تأمین‌اجتماعی، این سازمان به بیمه‌شدگان زن یا مرد که برای اولین بار ازدواج می‌کنند و دارای شرایط قانونی لازم باشند، مبلغی به‌عنوان کمک هزینه ازدواج یا هدیه ازدواج پرداخت می‌کند.

خیاطی اظهار کرد:مبلغ ریالی هدیه ازدواج سازمان تأمین‌اجتماعی، معادل یک ماه متوسط حقوق یا مزد بیمه‌شده است. متوسط مزد یا حقوق برابر است با جمع دریافتی بیمه‌شده ظرف دو سال قبل از ازدواج که به مأخذ آن حق بیمه پرداخت شده است تقسیم بر ۲۴ و درصورتی‌که عدد حاصل، کمتر از حداقل دستمزد کارگر عادی در تاریخ عقد باشد، مبلغ مذکور تا حداقل دستمزد زمان عقد افزایش می‌یابد.

وی گفت: اگر زن و شوهر بیمه‌شده، هر دو دارای شرایط لازم برای دریافت هدیه ازدواج سازمان تأمین‌اجتماعی باشند، این هدیه به هر دو نفر پرداخت می‌شود. بیمه‌‏شده (زن یا مرد یا هر دو) درصورتی می‌تواند کمک هزینه ازدواج تأمین‌اجتماعی را دریافت کند که ازدواج او، ازدواج اول و دائم باشد، در تاریخ ازدواج، رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد و همچنین بیمه‌شده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج، حداقل ۷۲۰ روز سابقه کار و پرداخت حق‌بیمه داشته باشد.

خیاطی افزود: محدودیت زمانی خاصی برای دریافت هدیه ازدواج تأمین‌اجتماعی وجود ندارد و بیمه‌شدگان واجد شرایط می‌توانند هر زمان پس از تاریخ عقد برای دریافت آن اقدام کنند؛ اما نرخ ریالی این هدیه براساس متوسط حقوق یا مزد بیمه‌شده در زمان عقد، محاسبه و پرداخت می‌شود.

گفتنی است برای دریافت هدیه ازدواج سازمان تأمین‌اجتماعی، بیمه‌شدگان واجد شرایط نیازی به مراجعه حضوری به شعب این سازمان ندارند و تمام مراحل ثبت درخواست دریافت این هدیه، در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir قابل انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.