سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منابع پایدار حوزه علمیه قزوین باید تقویت شود

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین گفت: منابع پایدار حوزه علمیه قزوین باید تقویت شود که بخشی از این مهم بر عهده دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان است.

حجت الاسلام علی اصغر عرفانی مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در چهاردهمین همایش هم اندیشی مسئولان امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور گفت: مجموع ساماندهی عواید و منابع پایدار حوزه‌های علمیه قزوین بر عهده دفتر نمایندگی ولی فقیه است که حوزه علمیه در آن نقشی ندارد و ماهانه کمک‌هایی صورت می‌گیرد که باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اگر حوزه علمیه منابع پایدار نداشته باشد، چندان در کار‌های ترویجی و تبیینی موفق نخواهد بود و به طور طبیعی هر کار فرهنگی و مذهبی به پشتیبانی مالی نیاز دارد.

حجت الاسلام عرفانی با بیان اینکه منابع پایدار یکی از موضوعات زیرساختی، موثر و حیات بخش و استمرار دهنده فعالیت در حوزه‌های علمیه است، ادامه داد: قبل از تاسیس هر حوزه علمیه، یک منابع پایدار در قالب موقوفات در نظر می‌گیرند که هم اکنون مدارس قزوین هرکدام رقبات و موقوفه خاص خودشان را دارند.

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه در زمان طاغوت عواید و منابع موقوفات خیلی مورد توجه قرار نگرفت، به عنوان مثال ده‌ها مغازه برای حوزه علمیه وقف شده بود، اما به دلیل همان قرارداد‌های گذشته چیزی عاید نمی‌شد و باید این قوانین بازنگری شود.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین به عملیات وعده صادق ۲ اشاره کرد و یادآور شد: به واسطه این عملیات ظفرمندانه صف مقاومت در کشور‌های غربی توسعه یافت، البته این پیروزی، اقتدار‌ها و دستاورد‌ها در جامعه اسلامی هزینه‌های سنگینی دارد که نمونه آن شهادت فرماندهان بزرگ جبهه مقاومت است که جای دارد یاد آنها را گرامی بداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.