سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس روس:

بریکس باید مسیر واضحی برای توسعه خود تعریف کند

به گفته یک کارشناس روس بریکس ضمن تعریف مسیر توسعه خود باید معیار‌هایی را برای پذیرش شرکت کنندگان جدید تعیین کند.

آلبرت بختیزین، مدیر دپارتمان اقتصادی و ریاضی آکادمی علوم روسیه، به ریانووستی گفت که بریکس BRICS باید مسیر واضحی برای توسعه خود تعریف کند و معیار‌هایی را برای پذیرش شرکت کنندگان جدید برای حرکت به جلو تعیین کند.

او گفت: اگرچه کشور‌های بریکس بسیار متفاوت هستند، اما شرکت کنندگان این بلوک متوجه شده اند که در دهه‌های اخیر، مشکلات زیادی در سیستم کلان جهانی انباشته شده است: بدهی‌های فزاینده، عدم تعادل‌های تجاری و مالی، و موارد دیگر که باید به آنها رسیدگی شود.

به گفته بختیزین، بدهکار اصلی کره زمین - ایالات متحده - «به طور سنتی این مشکلات را به قیمت سایر کشور‌ها حل می‌کند و کانون‌های تنش جدیدی ایجاد می‌کند، سایر کشور‌ها برای اتحاد تلاش می‌کنند.»

این کارشناس معتقد است، پس از پیوستن اعضای جدید به بریکس در ۱ ژانویه ۲۰۲۴، این بلوک تا حد زیادی تقویت شده است و انجمن باید بفهمد چه کسی را و با چه معیاری در صفوف خود بپذیرد تا این توسعه ادامه یابد.

شانزدهمین اجلاس سران بریکس یکم آبان در کازان روسیه برگزار می‌شود. «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور کشورمان نیز در این نشست حضور خواهد داشت. 

بریکس یک سازمان بین‌دولتی است که اعضای اولیه آن شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود. در سال گذشته کشور‌های ایران، مصر، اتیوپی و امارات نیز به این گروه پیوستند.

روسیه می‌گویند ۳۴ کشور تا کنون تمایل خود را برای پیوستن به بریکس اعلام کرده‌اند که ترکیه نیز جزء آنان بوده است.

مترجم: پورکند

برچسب ها: بریکس ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.