سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعقاد قرارداد نقشه‌برداری رایگان برای ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی راور

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: قرارداد نقشه‌برداری رایگان برای بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان راور منعقد شده است.

سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به هزینه بالای تهیه نقشه اراضی گفت: برای کاهش هزینه‌های صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، قرارداد نقشه‌برداری رایگان برای بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان راور منعقد شده است.

صبح امروز سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و‌املاک استان کرمان در دیدار با فرماندار و دهیاران شهرستان راور اظهار داشت: سند مالکیت به منزله شناسنامه اراضی و املاک است و ضرورت دارد اشخاص نسبت به هویت‌بخشی اراضی خود اقدام کنند.

وی افزود: امروزه بخش عمده گرفتاری افراد که موجب پدید آمدن اختلافات و سوء استفاده فرصت‌طلبان گردیده، ناشی از همین وضعیت و فاقد سند بودن بخشی از اراضی و املاک است و برای حل این معظل، صدور اسناد مالکیت کلیه پهنه‌های سرزمینی در دستور کار سازمان ثبت قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه در مسیر پیشبرد حدنگاری با چالش‌هایی مواجه بوده‌ایم، گفت: با توجه به اینکه در گذشته قولنامه‌های عادی در محاکم دادگستری و ادارات دولتی دارای اعتبار بود، اشخاص ضرورتی برای دریافت سند رسمی مالکیت احساس نمی‌کردند که با تصویب و لازم‌الاجرا شدن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، به تدریج از این قولنامه‌ها سلب اعتبار می‌شود.

عضو شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: به موجب ماده ۱۰ قانون الزام، ظرف یک‌سال از لازم‌الاجرا شدن قانون سامانه ساماندهی اسناد عادی راه‌اندازی می‌شود و از این تاریخ، اشخاص ۲ سال فرصت دارند نسبت به ثبت اسناد قولنامه‌ای و ادعا‌های خود در سامانه اقدام و ظرف ۲ سال از ثبت مدارک، نسبت به تنظیم سند انتقال رسمی یا طرح دعاوی قضایی یا تشکیل پرونده جهت صدور سند اقدام نمایند.

 وی افزود: پس از گذشت این مواعد و عدم ثبت اسناد قولنامه‌ای در سامانه، هیچ ادعایی در خصوص اراضی دولتی و عمومی و نیز ادعا علیه اشخاص ثالثی که بدون اطلاع از وجود معامله معارض، سند مالکیت حدنگار دریافت کرده‌اند، قابل استماع نیست.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری که جهش تولید نام گرفته است، صدور اسناد اراضی کشاورزی که نقش قابل توجهی در رونق تولیدات کشاورزی دارد، در دستور کار قرار گرفته است و تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورده‌ایم.

 وی افزود: با توجه به اینکه قسمت عمده هزینه‌های صدور اسناد مالکیت حدنگار مربوط به تهیه و تولید نقشه است، برای کاهش هزینه‌ها در استان کرمان برای بیش از ۱۰۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قرارداد نقشه‌برداری رایگان منعقد شده است که ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از این قرارداد‌ها در محدوده شهرستان راور اجرایی می‌شود.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: قرارداد‌های مزبور علاوه بر نقشه‌برداری، جمع‌آوری مستندات و تشکیل پرونده جهت ارسال به ادارات ثبت اسناد را در بر می‌گیرد و به نوعی یک یارانه غیرمستقیم به کشاورزان است که ضرورت دارد کشاورزان محترم در مدت باقیمانده تا پایان سال، از این یارانه غیرمستقیم استفاده کنند.

برچسب ها: نقشه برداری ، ثبت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.