سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جذب مدرس در دانشگاه علمی کاربردی به چه صورت است؟

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مطرح کرد: در حال حاضر ۲۲۰ هزار دانشجو و ۴۶ هزار مدرس در دانشگاه داریم و به زودی ۳ هزار مدرس دیگر به این تعداد اضافه می‌شوند.

حسین بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون موضوع جذب مدرس در این دانشگاه، توضیح داد: برای جذب مدرس در ابتدا نیازسنجی می‌کنیم و بر اساس نیاز بررس می‌کنیم که برای چه رشته‌ای و کدام بخش به مدرس نیاز داریم. با توجه به همین نیاز سنجی، فراخوان رسمی منتشر می‌کنیم. افرادی که شرایط را دارند در فراخوان شرکت می‌کنند و ما این موارد را بررسی می‌کنیم و تعداد مورد نیاز دانشگاه را از این بین انتخاب می‌کنیم.

او اضافه کرد: تفاوت جذب مدرس امسال با سال‌های قبل این است که امسال افرادی که در فراخوان شرکت می‌کنند، باید ۳ سال سابقه کار عملی داشته باشند تا در گروه مورد بررسی قرار بگیرند.

بلندی ادامه داد: برای مثال اگر کسی می‌خواهد در بخش مکانیک خودرو مشغول شود و تدریس کند باید ثابت کند که در این حوزه سه سال کار کرده و تجربه عملی دارد؛ بنابراین باید بتواند از پس کار‌های عملی آن درس یا حرفه بر بیاید.

او همچنین اشاره کرد: حداقل مدرک برای افرادی که می‌خواهند در این زمینه مشغول شوند نیز کارشناسی ارشد است.

بلندی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی داریم، همچنین ۴۶ هزار مدرس در دانشگاه داریم که به زودی ۳ هزار مدرس دیگر به این تعداد اضافه می‌شوند و تعداد مدرسان به نزدیک ۵۰ هزار نفر می‌رسد. 

او تاکید کرد: تدوین سند آمایش آموزش عالی علمی کاربردی مهمترین برنامه دانشگاه ما است، نتیجه آمایش این بود که در سال ۱۴۰۱ هشت هزار و ۷۷۵ کد رشته‌محل داشتیم که در سال ۱۴۰۳ به چهار هزار و ۴۰۹ کد رشته‌محل رسیده است. سند آمایش، دائم به روز رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه علمی کاربردی و دوره‌هایی که از طریق این دانشگاه برگزار می‌شوند، آموزش مجازی هم دارند؛ پاسخ منفی داد. بنا بر گفته وی، دانشگاه علمی کاربردی آموزش آنلاین ندارد.

خبرنگار: فاطمه کربلایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.