سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فایننشال تایمز: اسرائیل با «کمبود» موشک‌های پدافند هوایی مواجه است

به نوشته یک روزنامه آمریکایی کمبود موشک‌های پدافند هوایی اسرائیل برای رویارویی با حزب الله و ایران باعث شده تل آویو از واشنگتن کمک بیشتری بگیرد.

فایننشال تایمز گزارش دادکه اسرائیل با «کمبود» موشک‌های پدافند هوایی مواجه است که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را بر آن داشته تا از واشنگتن کمک بیشتری بگیرد.

طبق گزارش این نشریه آمریکایی، «محدودیت‌های عرضه» و الزامات نظامی و تسلیحاتی جنگ باعث شده است که ارتش اسرائیل «به ایالات متحده برای پر کردن شکاف سپر‌های حفاظتی متکی شود».

در روز‌های اخیر، ایالات متحده اعلام کرد که «در حال استقرار سامانه ضد موشکی تاد THAAD در اسرائیل است و به حمایت «آهنین» از متحد خود در طول تنش‌های فزاینده با ایران ادامه می‌دهد.»

آمریکا از زمان آغاز توحش صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در غزه تا به امروز تسلیحات لازم برای نسل کشی فلسطینیان و بمباران مناطق مسکونی در لبنان را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده اند. با این حال، ضعف صهیونیست‌ها در برابر حمله موشک‌های بالستیک ایران باعث شده واشنگتن به فکر تقویت سامانه دفاع موشکی این رژیم بیافتد. 

پیشتر، ناو هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس هری ترومن (USS Harry S. Truman) نیروی دریایی آمریکا به همراه سه ناو و رزمناو با موشک هدایت شونده پایگاه خود را ترک و به سمت خاورمیانه حرکت کرده است. حرکت این ناو به سمت خاورمیانه در بحبوحه تنش‌های اسرائیل با حزب الله لبنان و ایران صورت گرفته است.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.