سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک میلیون تن مصالح ساختمانی و مواد معدنی در استان بوشهر جابه جا شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون تن مصالح ساختمانی و مواد معدنی با بارنامه در این استان جابه‌جا شده است.

عبدالکریم اخترشناس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جابجایی محموله‌های مصالح ساختمانی و مواد معدنی در استان نسبت به بازه زمانی سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این مقدار جابجایی در قالب ۴۴ هزار فقره بارنامه و بیشتر از مبدا شهرستان‌های دشتی، دشتستان، دیر و کنگان بوده است.

اختر شناس با اشاره به اهمیت حمل مصالح ساختمانی و مواد معدنی با تناژ مناسب و اخذ بارنامه یادآور شد: در همین راستا، نشست‌های متعدد با ذی نفعان حوزه مصالح ساختمانی و معدنی برگزار شده و با همکاری پلیس راه نسبت به تخلف اضافه تناژ، اعمال قانون و جریمه انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: اضافه تناژ کامیون موجب خرابی زیرساخت‌های جاده‌ای و پل‌ها، افزایش خطر بروز تصادفات جاده‌ای و نقص فنی وسیله نقلیه می‌شود.

وی تصریح کرد: رانندگان ماشین‌های سنگین مجوز دارند که فقط به اندازه تناژ مجاز وسیله نقلیه خود بارگیری داشته باشند و تخلف از این موضوع باعث جریمه توسط پلیس راه خواهد شد.

اخترشناس گفت: اگر راننده همچنان از قانون اضافه تناژ کامیون سرپیچی کند، پلیس می‌تواند وسیله نقلیه وی را توقیف کرده و مجوز حمل و نقل او را باطل کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.