سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست امنیتی کیم جونگ اون برای بررسی پهپاد‌های کره جنوبی

رهبر کره شمالی در یک نشست امنیتی گزارش‌هایی درباره نحوه پاسخگویی به اقدامات تحریک‌آمیز کره جنوبی از مقامات امنیتی دریافت کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با مقامات ارشد امنیتی این کشور دیدار کرد تا در مورد نفوذ پهپاد‌های کره جنوبی بر فراز پایتخت و برنامه‌هایی برای اقدام نظامی و برای پاسخ به آن گفتگو کند.

براساس گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی صبح سه‌شنبه گزارش داد که کیم گزارش‌هایی درباره برنامه کره شمالی برای مقابله با آنچه که «تحریک خطرناک» دشمن خواند، به‌ویژه طرح متقابل ارتش و وضعیت مربوط به عملیات اطلاعاتی کره شمالی دریافت کرد.

این آژانس کره جنوبی خاطرنشان کرد که رهبر کره شمالی در این نشست طرحی را برای اجرای اقدام فوری نظامی تدوین و پیشنهاد کرد که کار مهمی در روند بازدارندگی از جنگ و استفاده از حق دفاع از خود برای حفاظت از حاکمیت ملی انجام شود.

کره شمالی جمعه گذشته اعلام کرد که طی ماه جاری سه بار پهپاد‌های کره جنوبی حامل اعلامیه‌های ضد کره شمالی را در آسمان پیونگ یانگ مشاهده کرده است و تهدید کرد در صورت تکرار مجدد چنین پرواز‌هایی با قدرت پاسخ خواهد داد.

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی شنبه گذشته هشدار داد که در صورت ارسال مجدد چنین هواپیما‌های بدون سرنشین به سوی این کشور، کره جنوبی با یک  فاجعه وحشتناک  روبرو خواهد شد. پیونگ یانگ همچنین روز یکشنبه بیانیه مشابهی صادر کرد و از ارتش کره جنوبی خواست برای جلوگیری از نقض مکرر حریم هوایی کره شمالی تدابیری اتخاذ کند.

وزارت اتحاد کره جنوبی روز دوشنبه ادعا کرد: کره شمالی ممکن است ادعای شگفت‌انگیزی در مورد نفوذ هواپیما‌های بدون سرنشین داشته باشد تا همبستگی داخلی خود را تقویت کند و با تشدید تنش‌ها با کره جنوبی، کنترل خود را بر مردمش بیشتر کند.

هفته گذشته، کره شمالی اعلام کرد که تمام جاده‌ها و خطوط راه آهن متصل به کره جنوبی را قطع خواهد کرد، زیرا این کشور را دولت متخاصم اساسی و اصلی‌ترین دشمن دائمی خود توصیف و ساختار‌های دفاعی در خطوط مقدم ایجاد خواهد کرد.

از زمانی که رودونگ سینمون، روزنامه اصلی کره شمالی، روز شنبه گزارشی در مورد پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین بر فراز پیونگ یانگ منتشر کرد، کره شمالی حمله‌های لفظی تند خود را علیه کره جنوبی با استفاده از رسانه‌های رسمی تشدید کرده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.