سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۱۳۹ پروژه از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه

سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه در مهرماه سال ۱۳۹۰ علاوه بر برکات معنوی، دستاورد‌های مادی زیادی برای این استان مرزی داشت و تاکنون بیش از هزار پروژه این سفر اجرایی شده است.

سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ مصوبه، پروژه و زیرپروژه با اعتبار هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان داشت و از یک هزار و ۱۹۳ پروژه مصوب، هم اکنون یک هزار و ۱۳۹ پروژه اجرایی شده است و در عین حال یک هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است و ۴۶ دستگاه اجرایی مأموریت اجرای عملیات این پروژه‌ها را بر عهده داشتند.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه طرح سامانه گرمسیری که ۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان را آبی می‌کند، تکمیل راه آهن تا مرز خسروی و کشور عراق که اخیرا هم ۳۰ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد و بیمارستان شهید رییسی از مهمترین دستاورد‌های سفر رهبر انقلاب به استان کرمانشاه است.

«نادر نورایی» که به مناسبت سیزدهمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به رسانه‌ها گزارشی ارائه کرد، افزود: این تنها بخشی از برکات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود، اما برخی از پروژه‌های مصوب هم اجرایی نشده است که مردم استان امیدوارند هرچه سریعتر و با تخصیص اعتبارات به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: تعریض مسیر گردشگری بیستون به کرمانشاه، سامان دهی آبشوران، طرح‌های آبرسانی به روستا‌ها از جمله پروژه‌هایی است که باید اجرایی شده و نسبت به تکمیل سایر پروژه‌ها هم اقدامات لازم باید انجام گیرد.

۱۳ سال از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه می‌گذرد، اما دستاورد‌های اقتصادی این سفر برای استان همچنان ادامه دارد به نحوی که در نخستین زیست پالایشگاه تولید بیواتانول سوختی ایران ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول کار شدند.

سفر رهبر معظم انقلاب به دیار مرزداران غیور کرمانشاه علاوه بر دستاورد‌های معنوی، دستاورد‌های مهم اقتصادی هم به همراه داشت که مصوبات این سفر نقش مهمی در حل مشکلات و جبران عقب ماندگی‌های این استان جنگ زده (با توجه به پایین بودن اکثر شاخص‌های توسعه استان نسبت به میانگین کشوری) داشته و دارد.

احداث نخستین زیست پالایشگاه تولید بیواتانول سوختی ایران به عنوان بزرگترین واحد تولید سوخت سبز کشور هم از محل مصوبات سفر رهبر به استان کرمانشاه بود که امروز به تولید تجاری رسیده است و آماده بهره برداری و افتتاح است. تولیدات این زیست پالایشگاه در افزایش راندمان خودرو و مصرف بهینه سوخت موثر است.

این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲/۷ هکتار در شهرک صنعتی بیستون احداث شده و سالیانه تا ۶۶ هزار تن خوراک تخمیر شده دام و طیور را تولید می‌کند و همچنین برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم هم اشتغال ایجاد کرده است.

مهر ماه سال گذشته سهام این شرکت در بورس عرضه شد و ۱۰۰ هزار نفر از مردم ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه را وارد این شرکت کردند که با همت مهندسان و متخصصان داخلی، ماه گذشته این شرکت وارد تولید تجاری شده است.

سفری که کرمانشاه را پایتخت ایران کرد

سفر تاریخی مقام معظم رهبری در مهر ماه سال ۱۳۹۰ و به مدت یک هفته، استان کرمانشاه را در کانون توجهات داخلی و خارجی قرار داد و به نوعی در آن یک هفته کرمانشاه پایتخت ایران شد. سفری که پایان ۲۳ سال چشم انتظاری مردم مقاوم و ولایت مدار کرمانشاه بود تا عطر و بوی یار را در سراسر این استان استشمام کنند.

بعد از قطعی شدن سفر معظم له به استان جنب و جوش و شور و شوق عجیبی در استان به وجود آمد. ' آمد آنکس که ز نامش دل و جان زنده شود'، 'خاک پایت توتیای چشم ما'، 'ای رهبرم سید علی، تو فرزند پیغمبری'، 'صل علی محمد، نائب مهدی آمد'، 'تا وقتی امام عاشقان غایب است، اطاعت از خامنه‌ای واجب است' و ' عشق یعنی لافتی الی علی، عشق یعنی رهبرم سیدعلی' از جمله پارچه نوشته‌هایی بود که بر در و دیوار شهر در آن روز‌ها به چشم می‌خورد.

کرمانشاه در شامگاه ۱۹ مهر سرخوش از سفر ولی امر مسلمانان جهان بود و به شکرانه حضور آفتاب عالم تاب انقلاب، در تمامی مساجد استان نماز شکر و دعای توسل خوانده شد و بانگ 'الله اکبر' نیز در اماکن مقدس استان، طنین انداز گردید.

مقام معظم رهبری در آن سفر استان کرمانشاه و مردم آن را بسیار مورد عنایت قرار دادند و در جایی فرمودند که " آنچه این بنده را در مورد کرمانشاه وادار به تحسین می‌کند این است که با وجود چندگونگی قومی، مذهبی و گویشی، اما مردم این استان سالهاست در کنار یکدیگر با مهربانی و مدارا زندگی کرده و می‌کنند. "

ایشان در جای دیگری فرمودند که " برخی از خصوصیات مثبت، بین مردم سرتاسر کشور مشترک است؛ ولی بعضی از خصوصیات در برخی از استان‌ها برجسته‌تر و پررنگ‌تر است، مردم کرمانشاه را از دیرباز به جوانمردی، سلحشوری، وفاداری و مهربانی شناختیم؛ مردمی غریب نواز، مردمی مهمان نواز و به طور خلاصه، دارای صفات نیکِ پهلوانی، این جزو خصوصیاتی است که در کرمانشاه می‌درخشد؛ از دور و نزدیک، همه این را می‌دانند و احساس می‌کنند. "

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.