سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی فعالیت های تلویزیونی در تخار

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که با اجرایی شدن دستور منع تصویر زنده‌جان در تخار تلویزیون‌های این ولایت از فعالیت باز مانده اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان در بیانیه‌ای گفته است که پس از دستور ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان مبنی بر ممنوع بودن تصویر زنده‌جان فعالیت تلویزیون ملی در این ولایت متوقف شده است.

این سازمان همچنان می‌گوید که تلویزیون‌های خصوصی به سوی تعطیلی سوق داده شده‌اند.

با این حال این سازمان با ابراز نگرانی شدید از این اقدام طالبان این تصمیم را عقب گرایانه خوانده و خواهان تجدید نظر در این مورد شده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان به نقل از منابع خود افزوده است که روز گذشته حبیب الله حنفی در نشستی با نمایندگان رسانه‌های محلی و برخی خبرنگاران با حضور شماری از مقام‌های طالبان دستور منع تصاویر زنده‌جان را ابلاغ کرده و خواستار اجرایی شدن این حکم شده است.

طالبان می‌گویند که این تصمیم بر اساس قانون جدیدشان صورت گرفته است.

در همین حال منابع به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته اند بخش ولایتی تلویزیون ملی در تخار روز گذشته بعد از ابلاغ دستور رئیس امر به معروف و نهی از منکر این ولایت به کارش پایان داد و تعطیل شده است.

منابع به مرکز خبرنگاران گفته اند که رسانه‌های خصوصی در تخار به ویژه دو تلویزیون خصوصی ماه نو و ریحان که به شکل محدود فعالیت دارند نیز تحت تاثیر این دستور قرار گرفته‌‌اند و بخاطر مواجه نشدن با واکنش اداره محلی، تصمیم گرفته‌اند از نشر تصاویر زنده‌جان خودداری کنند.

در بیانیه مرکز خبرنگاران افغانستان آمده است که با اجرای این دستور، تلویزیون‌های محلی در عمل سقوط کرده‌اند و کار سایر رسانه‌ها که در فضای مجازی(آنلاین) حضور دارند نیز بیش از پیش محدود شده است.

این نهاد می‌گوید که این دومین مرحله از تحمیل محدودیت‌های کاری بر رسانه‌ها در افغانستان است که از سوی اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان صورت می‌گیرد.

طالبان دو هفته پیش نیز در این ولایت گرفتن عکس و تصویربرداری از نشست‌ها و مسئولان محلی و منع مصاحبه تصویری با آن‌ها اعلام شده بود. آنان همچنان گفتند که پس از این مسئولان و کارکنان ادارات محلی می‌توانند گزارش‌های کاری خود را تنها با شکل نوشتاری یا صوتی ارائه کنند.

به گفته مرکز خبرنگاران افغانستان تخار دومین ولایت است که به طور رسمی دستور منع نشر تصاویر زنده‌جان را اجرا می‌کند.

تلویزیون ملی زیر اداره طالبان در قندهار نیز در ماه سنبله سال جاری خورشیدی به دلیل منع تصاویر زنده‌جان از فعالیت باز ماند.

در همین حال به گفته مرکز خبرنگاران افغانستان طالبان در طی دستور مشابه هفته گذشته در ولایت میدان وردک نیز به رسانه‌ها تاکید بر عدم نشر تصاویر زنده جان کرده اند.

با این همه مرکز خبرنگاران افغانستان از مقام‌های طالبان در قندهار خواسته است که در دستور من تصاویر زنده‌جان تجدید نظر کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.