سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیگ ملت‌های اروپا؛

فرانسه و آلمان همسایگان قدرتمندشان را شکست دادند/ تحقیر رژیم صهیونیستی مقابل ایتالیا در داخل و خارج زمین + فیلم

تیم‌های ملی فرانسه، ایتالیا و آلمان هفته چهارم لیگ ملت‌های اروپا را با برد پشت سر گذاشتند.

در ادامه دیدار‌های هفته چهارم لیگ ملت‌های اروپا، دوشنبه شب چند دیدار برگزار شد.

در گروه دوم لیگ A بازیها، بلژیک در بروکسل میزبان فرانسه بود که با نتیجه دو بر یک شکست خورد. در حالی که بازیکنان فرانسه مالک توپ و میدان بودند، اما در  دقیقه ۲۳  ایکوما اوپندا مهاجم تیم ملی بلژیک در محوطه جریمه با خطای واضح دیلیام سالیبا مواجه و یک پنالتی به سود بازیکنان تیم میزبان اعلام شد. با این حال یوری تیلمانس به شکل عجیب و با ضربه محکم خود، توپ را از بالای دروازه مایک مانیان با سابش به تیر دروازه از دست داد و بازی همچنان بدون گل باقی ماند.

 در دقیقه ۳۵ با پنالتی عجیبی که ووت فائز با زدن توپ با دست به فرانسه تقدیم کرد، کولو موانی پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت کوئن کاستیلز توانست گل اول فرانسه را به ثمر برساند و پنالتی زدن را به کاپیتان بلژیک آموزش داد.

با این حال بلژیک نیمه نخست را با شکست به رختکن نرفت و در ثانیه‌های پایانی این نیمه، اوپندا گل تساوی را زد، اما در نیمه دوم کولو موانی بازهم دست به کار شد و در غیاب امباپه ستاره تیمش بود و در دقیقه ۶۲ توانست گل دوم را هم بزند و فرانسه این بازی خارج از خانه را پیروز شود.

در دیگر بازی این گروه، تیم ملی ایتالیا در شهر اودینه میزبان رژیم غاصب صهیونیستی بود که با نتیجه چهار بر یک این تیم را در هم کوبید. رتگی، دی لورنزو (۲ بار) و فراتسی گلزنان آتزوری در این بازی بودند.

پیش از این دیدار ایتالیایی‌ها برای حمایت از درخواست اتحادیه فوتبال فلسطین مبنی بر تعلیق حضور رژیم اشغالگر در مسابقات اروپایی، به خیابان‌های شهر اودینه آمدند و علیه فیفا موضع گرفتند. معترضان چندین بنر را خطاب به فیفا برافراشتند که در یکی از آنها نوشته شده بود «بیایید همه کسانی را که متعلق به رژیم صهیونسیتی هستند از فیفا بیرون کنیم» و همچنین پرچم‌های کشور فلسطین را در دست گرفتند.

در جدول این گروه ایتالیا با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و فرانسه با ۹ امتیاز در تعقیب این تیم قرار دارد. بلژیک نیز چهار امتیازی و سوم است و رژیم اشغالگر قدس بدون امتیاز در قعرجدول جا خوش کرده است.

در گروه سوم همین لیگ A، آلمان در آلیانز آرنای مونیخ با یک گل از سد هلند گذشت. جیمی لوئلینگ وینگر ۲۳ ساله باشگاه اشتوتگارت تک گل این باز را برای مانشافت به ثمر رساند.

یکی از زیباترین صحنه‌های این هفته فوتبال اروپا را هواداران حاضر در آلیانتس آرنا رقم زدند. طبق قرار از پیش تعیین شده، قبل از آغاز مسابقه به شکل ویژه‌ای از تونی کروس، مانوئل نویر، توماس مولر و ایلکای گوندوعان، ۴ اسطوره مانشافت که طی ماه‌های اخیر از تیم ملی خداحافظی کرده بودند، تقدیر به عمل آمد. سکوی‌های آلیانتس آرنا با ایجاد یک طرح موزائیکی از پرچم آلمان و اهتزاز بنر‌هایی از این ۴ اسطوره، جو ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ را زیباتر کردند.

در دیگر بازی این گروه، مجارستان با دو گل میزبانش بوسنی و هرزه گوین را شکست داد. در جدول این گروه، آلمان با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های ملی هلند و مجارستان با پنج امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. بوسنی نیز یک امتیازی است.

در گروه اول لیگ B بازیها، گرجستان در شبی که گولسیانی مدافع پرسپولیس به بازی نرفت، با یک گل مقابل مهمانش آلبانی شکست خورد و مصاف اوکراین و جمهوری چک با تساوی یک - یک به پایان رسید. در جدول این گروه بسیار نزدیک، چک با هفت امتیاز صدرنشین است، گرجستان و آلبانی ۶ امتیازی هستند و اوکراین با چهار امتیاز قعرنشین است.

در گروه چهارم همین لیگ نیز، ترکیه چهار بر دو میزبانش ایسلند را شکست داد و ولز با یک گل از سد مونته نگرو گذشت.

در گروه نخست لیگ C هم، آذربایجان سه بر یک از اسلوونی باخت و سوئد با سه گل میزبانش استونی را از پیش رو برداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.