سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ترافیک جدید پایتخت در مراحل نهایی؛

تغییر مبنای محاسبه عوارض طرح ترافیک + فیلم

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: محاسبه عوارض طرح ترافیک بر اساس پیمایش در مطالعات طرح ترافیک جدید پایتخت در نظر گرفته می‌شود.

پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تدوین طرح ترافیک جدید پایتخت گفت: طرح ترافیک جدید تهران در حال مطالعه است و تقریبا به نتایج نهایی رسیده است.

وی با بیان اینکه هدف از تدوین طرح ترافیک پایتخت اصلاح چند موضوع است گفت: اولین موضوع مربوط به مشکلاتی است که برای ساکنین محدوده مرکزی شهر تهران و محدوده طرح ترافیک ایجاد شده است و می‌خواهیم مشکلاتی که در این مناطق ایجاد شده را کمتر کنیم، زیرا بسیاری از این مناطق غیر قابل سکونت یا سخت شده است و باعث شده، کاربری‌های مسکونی خیابان‌های قدیمی تهران که برای زندگی طراحی شده بودند تبدیل به محل کار و فعالیت تجاری شوند که این موضوع باعث شده پدیده‌هایی مانند شب مردگی یا بحران شب در محدوده مرکزی تهران ایجاد شود.

وی اظهار کرد: دومین موضوع تمرکز بر کاهش ترافیک است، زیرا بیشتر از اینکه هدف دریافت عوارض طرح ترافیک باشد کاهش ترافیک و کم کردن بار ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران است.

علیمردانی گفت: سومین موضوع عادلانه کردن دریافت عوارض است به صورتی که افراد به میزانی که از امکانات محدوده مرکزی استفاده می‌کنند عوارض پرداخت کنند که در حال حاضر نحوه محاسبه عوارض طرح ترافیک عادلانه نیست و بر اساس پیمایش محاسبه نمی‌شود.

وی گفت: محاسبه عوارض طرح ترافیک بر اساس پیمایش نیازمند ابزاررها و طرح‌هایی است که در مطالعات طرح ترافیک جدید در نظر گرفته می‌شود.

وی در خصوص اینکه محدوده طرح ترافیک تغییر خواهد کرد یا خیر گفت: سعی بر این است که حداقل تغییر در محدوده طرح ترافیک ایجاد شود، زیرا تغییر محدوده نیازمند مخارج زیادی در زیر ساخت‌دوربین‌ها و سایر زیرساخت‌ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مطالعات طرح ترافیک جدید پایتخت با هدف‌هایی که عنوان شد آماده می‌شود و تقریبا به جمع بندی رسیده است، اما برای اینکه اجماع میان نخبگان علمی و افراد صاحب نظر در حوزه طرح‌های ترافیکی را داشته باشیم جهت نظر‌دهی در اختیار دانشگاهیان قرار گرفته است.

علیمردانی گفت: پس از ارائه طرح نهایی و جمع‌بندی در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران دو مرجع شورای ترافیک تهران و شورای شهر تهران باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.

وی در پایان گفت: در ماه‌های آینده طرح ترافیک جمع‌بندی خواهد شد و بعد به این دو مرجع برای تصمیم گیری ارسال می‌شود.

خبرنگار: حسین قربانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
پس چرا دایم دنبال افزایش جمعیت هستین. مگر نه اینکه افزایش جمعیت گره های ترافیکی و آلودگی هوا را کورتر می کند؟!. افزایش جمعیت قراره کدوم گرفتاری رو حل کند؟!؟!
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۳
به جای حل معضل ترافیک و آلودگی فقط دنبال کسب درآمد از جیب مردم باشید آفرین