سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ درصد واحد‌های صنعتی قزوین نیمه تعطیل و راکد است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: استان قوین چهار هزار واحد صنعتی و معدنی فعال دارد که ۲۸۰ واحد آن معادل ۶ درصد نیمه تعطیل و راکد است.

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: بر اساس آمار‌های موجود میانگین واحد‌های تعطیل و راکد در کشور ۲۰ درصد است که استان قزوین با سهم ۶ درصدی حدود ۱۴ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه صمت استان قزوین احیا و فعال سازی این واحد‌های تولیدی است، ادامه داد: بیشتر این واحد‌ها در برنامه ریزی مدون بازسازی شده و یا با جذب سرمایه گذار جدید مجددا به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رستمی به احیا و فعال سازی ۵۵ درصد واحد‌های تولیدی استان قزوین در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: مشکلاتی مانند نبود تکنولوژی و ماشین آلات بروز و اختلافات مجموعه‌های سرمایه گذاری باعث شده تا برخی از واحد‌ها نیمه تعطیل و راکد شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: اولویت نخست وزارت صمت حفظ واحد‌های تولیدی و احیای واحد‌های تعطیل و راکد است که در این قالب کمک‌های بسیاری نیز صورت می‌گیرد.

رستمی یادآور شد: چهار واحد صنعتی و معدنی در استان دارای پروانه فعالیت هستند که با احتساب ۴۵ هزار واحد صنفی حدود ۲۶۴ هزار شغل مستقیم در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته تمام تسهیلات صنعتی تخصیص داده شده جذب شدند و امسال نیز در نظر داریم که این منابع را در اختیار فعال سازی مجدد واحد‌ها قرار دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.