سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۱۷ هزار تن پسته از باغات زرند

فرماندار زرند با اشاره به برداشت پسته از ۳۰ هزار هکتار باغ بارور این شهرستان، پیش بینی کرد، ۱۷ هزار تن پسته برداشت و روانه بازار مصرف شود.

برداشت پسته از ۳۰ هزار هکتار باغ بارور در شهرستان زرند در حال انجام است.

 زیبا‌ترین جلوه‌ای که این روز‌ها در شهرستان زرند و مناطق ریحان شهر، شهر خانوک، یزدان آباد و شهر سیریز به چشم می خورد، کار و تلاش وافر کشاورزان برای برداشت این محصول استراتژیک است.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند با اشاره به اینکه امسال برداشت خوبی در سطح شهرستان داشتیم، گفت: مشکلی که امسال پیش روی کشاورزان وجود داشت، به واسطه این گرمای بی سابقه‌ای بود.
 
وی افزود: طی بازدیدی که از برخی زمین‌های کشاورزی داشتم، کشاورزان اشاره می‌کردند، گرمای امسال نسبت به پارسال متفاوت تر است و این گرما باعث شده کشاورزان دچار نوسانات برقی و تنش آبی شوند.
حسینی نژاد تصریح کرد: امسال تقریباً ۵۰ درصد پسته را نداشتیم و پسته‌هایی که در رقم‌های مختلف می‌دیدیم پوکی زیادی داشتند، شاید بخشی به واسطه همین چاه تلمبه‌ها بود که خاموشی زیادی داشتند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات ارزشمندی در پیشگیری از سرمازدگی داشتیم، بیان کرد: اوایل سال کمک دادیم با توجه به سرمای شدید، گازوئیل کشاورزان برای پیشگیری از سرمازدگی تامین شد.

فرماندار زرند گفت: طرف دیگر قضیه، بحث گرمای زیاد بود که باعث خسارت به محصول پسته شد.

حسینی نژاد افزود: فضای ترمینال‌هایی که در سطح شهرستان وجود دارد، فضای خیلی خوبی است و ۲ هزار و ۵۰۰ ترمینال به صورت سنتی و بالغ بر ۲۷۰ ترمینال مکانیزه کار فرآوری محصول پسته را انجام می‌دهند.

 فرماندار زرند بیان داشت: در این بین یکی از این ترمینال‌هایی که در شهرستان کار می‌کند از پیشرفته‌ترین ترمینال‌های فرآوری پسته است که در سطح کشور بی نظیرست و سرجمع کار بسیار خوبی را انجام دادند.

وی تصریح کرد: اگر موضوع ارز نیمایی درست شود، مشکل صادر کنندگان هم بر طرف می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.