سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش عفاف و حجاب در زرند

به منظور تشویق جوانان و نوجوانان به عفاف و حجاب، همایش عفاف و حجاب با حضور بیش از ۵۰۰ دختر بسیجی بخش یزدان آباد برگزار شد.

زهرا علی کمالی فرمانده حوزه بسیج خواهران بخش یزدان آباد در همایش عفاف و حجاب که به منظور تشویق جوانان و و نوجوانان به عفاف و حجاب به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران بخش یزدان آباد برگزار شد، گفت: حجاب، دختران جوان و نوجوان را از طمع شکارچیان هوس حفظ می‌کند و آنان را در رسیدن به قله‌ رفیع نیک بختی یاری می‌بخشد.

سمن میرزایی رئیس دانشگاه آزاد زرند نیز ضمن تسلیت ارتحال شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: بیندیشیم یک دختر چگونه زندگی کرده که قرن‌ها مرقد مطهرش مرکز تبلیغ مکتب نورانی تشیع و محل پرورش علما و فقها شده است، دختری که با سبک زندگی خود شفیع قیامت پیروان و زیارت با معرفتش راهی برای دستیابی به این شفاعت است.

وی با تاکید بر لزوم ‌تبعیت واقعی از سیره اهل بیت علیهم السلام، الگوبرداری عملی از سبک زندگی و معنویت و عفاف و حیای این بانوی بزرگ را برای همه به ویژه بانوان و جوانان برای سعادت دنیوی و اخروی لازم دانست و تلاش همه مسئولان حوزه تعلیم و تربیت را در راستای اهداف مکتب تعالی بخش شیعه و تربیت جوانان مؤمن و پاک خواستار شد.

میرزایی در بخشی از سخنانش بر موضوع بسیار مهم حجاب و عفاف تاکید کرد و با اشاره به آیات قرآن کریم در این خصوص از جوانان و داش آموزان خواست تا در موضوع حجاب در ابعاد فردی و اجتماعی، اخلاقی و تربیتی و خانوادگی، سیاسی و‌... مطالعه و تحقیق کنند.

رئیس دانشگاه آزاد زرند در بخش دیگری از سخنانش بر توطئه دشمن برای زدودن حیا و عفاف و حجاب از جامعه دینی اشاره کرد و افزود: اگر در راه عبودیت و‌ بندگی خداوند قصد سیر و ‌حرکت داریم باید همه الزامات و قوانین الهی را که ضامن سعادت دنیوی و اخروی ماست را بپذیریم؛ نمی‌توان ادعا کرد عبد و‌ بنده خداوندیم، اما در مسیر عبودیت و‌تسلیم هوی و‌ هوس و شیطان حرکت و ‌عمل کنیم.

وی تصریح کرد: چگونه می‌توان ادعای پیروی از اباعبدالله الحسین علیه السلام را داشت، اما سبک زندگی شبیه یزید و یزیدیان با فسق و‌ فجور و‌گناه را ادامه داد.

میرزایی با اشاره به اینکه حجاب هرگز مانع رشد و فعالیت‌های علمی و اجتماعی نیست، خطاب به دختران بیان داشت: با حفظ آگاهانه حجاب، هم کرامت و شخصیت تان حفظ می‌شود و هم به امنیت اخلاقی خانواده و جامعه دینی کمک می‌کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.