سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار هیرمند:

دهیاران پرچمدار توسعه روستایی هستند

فرماندار هیرمند گفت: دهیاران، محور اصلی طرح تحول روستایی هستند.

محمد کشاورز در نشست با دهیاران شهرستان هیرمند گفت: دهیاران می‌توانند با بسیج نیرو‌های روستا، شناسایی ظرفیت‌ها، همراهی مردم و تشکیل گروه‌های جهادی معین، توسعه مناطق خود را شتاب بخشند.

 وی  با تاکید بر فراهم آوردن امکان مسکن مناسب برای روستائیان، تامین مسکن روستایی مناسب را بهترین راه پیشگیری از مهاجرت عنوان کرد.

وی به ارائه تسهیلات روستایی از جمله مسکن توسط دولت اشاره کرد و افزود: سیاست دولت در بهره‌مندی روستائیان از زندگی شهری و تغییر روش زندگی آنهاست تا از امکانات و رفاه بیشتری برخوردار شوند.

فرماندار هیرمند بیان کرد: تقویت ارتباط با مردم و شنیدن صحبت‌های آنها، تعامل با نهاد‌ها برای پیگیری مطالبات منطقی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارائه برنامه برای مشکلات روستا ضروری است.

وی به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: با توجه به روحیه تلاشگری اهالی روستا، نقش دهیاران در مشارکت افزایی اقتصادی مردم برای جهش تولید بسیار مهم و راهگشا خواهد بود.

دهیاران باید زمینه‌ساز مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف برای رفع مشکلات شوندکشاورز با بیان اینکه فرهنگ مشارکت با تکیه بر پیشینه و آداب زندگی روستایی قابلیت تقویت و برنامه‌ریزی دارد، تاکید کرد: دهیاران باید زمینه‌ساز مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف برای رفع مشکلات شوند.

وی تصریح کرد: دهیاران باید برنامه هدفمندی حول محور برنامه طرح تحول داشته باشند که توسعه اشتغال اولویت این طرح قرار گیرد و از دهیاران به عنوان پیشگام و پرچمدار توسعه روستایی یاد می‌شود که نقشی محوری در توسعه و بالندگی مناطق روستایی دارند.

فرماندار هیرمند خاطرنشان کرد: طرح تحول روستایی در قالب سه محور عمرانی، اقتصادی و اشتغال و شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دهیاران مدیران بحران روستا‌ها هستند و در این زمینه مسوولیت دارند بنابراین لازم است امکانات و تمهیدات مورد نیاز را پیش بینی و تامین کنند.

کشاورز تاکید کرد: ادارات شهرستان هیرمند در هر سطحی موظف به همکاری با شورا‌ها و دهیاران هستند و باید راهبرد پشت میزنشینی را به حضور میدانی مستقیم و بین مردم تغییر دهند.

برچسب ها: دهیاران ، فرمانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.