سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: اسرائیل در حال مسدود کردن نوار غزه شمالی است

سازمان ملل متحد اعلام کرد: به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل در حال مسدودسازی کامل نوار غزه شمالی است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که از حملات هوایی ۱۰ روزه رژیم اسرائیل به شمال غزه که منجر به گرفتاری ده‌ها هزار غیرنظامی بدون آذوقه و آب شده، وحشت زده است.

این دفتر سازمان ملل متحد گفت: «در سایه تشدید خصومت‌ها در سراسر خاورمیانه، به نظر می‌رسد که ارتش اسرائیل به دنبال مسدود کردن کامل شمال غزه از سایر این منطقه است و با بی‌توجهی مطلق به جان و امنیت غیرنظامیان فلسطینی دست به خصومت می‌زند».

دفتر حقوق بشر سازمان ملل افزود که گزارش‌هایی دریافت کرده که سربازان اسرائیلی تپه‌های شنی را در نقطه‌ای کلیدی ایجاد کردند و عملاً غزه شمالی را مسدود کرده و به سوی کسانی که قصد فرار داشتند، شلیک کردند.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرده که نظام بهداشت در شمال نوار غزه تقریبا به طور کامل فرو پاشیده است.

او با اشاره به محاصره شمال نوار غزه توسط نظامیان رژیم اسرائیلی گفته است که بیش از ۴۰۰ هزار نفر همچنان در شمال غزه در محاصره هستند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که با گذشت ۹ روز از محاصره شمال نوار غزه توسط اسرائیل شماری از شهدا و زخمی‌ها در خیابان‌ها و زیر آوار مانده و امکان بیرون آوردن پیکر‌های شهدا و نجات زخمی‌ها از زیر آوار وجود ندارد.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، رژیم اشغالگر قدس از ورود واحد‌های خون از جنوب نوار غزه به بیمارستان‌های شمال این منطقه جلوگیری می‌کند و پس از تلاش‌های مستمر، تنها مقادیر کمی سوخت به بیمارستان کمال عدوان ارسال شد.

در همین ارتباط ارتش رژیم اشغالگر قدس بامداد دوشنبه مرتکب دو مورد کشتار در مرکز نوار غزه شد؛ جنایت اول در مدرسه المفتی رخ داد که در نتیجه آن تاکنون ۲۲ نفر شهید و ۸۰ نفر دیگر مجروح شدند و جنایت دوم بمباران حیاط بیمارستان الاقصی است که در نتیجه آن چادر‌های آوارگان آتش گرفت و بر اثر آن تاکنون ۴ نفر شهید و ۴۰ نفر دیگر مجروح شدند و اوضاع برخی از آن‌ها وخیم است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.