سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: مانور‌های هسته‌ای ناتو تنها تنش‌ها را تشدید می‌کند

سخنگوی کرملین آغاز رزمایش هسته‌ای ناتو را عامل تشدید تنش‌ها عنوان کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت که تمرینات هسته‌ای ناتو تنها می‌تواند منجر به افزایش تنش شود.

پسکوف تصریح کرد: در شرایط یک جنگ داغ که در چارچوب مناقشه اوکراین در حال انجام است، چنین رزمایش‌هایی جز تشدید بیشتر تنش‌ها چیزی ندارد و روسیه هرگز زیرساخت‌های نظامی خود را به سمت مرز‌های ناتو منتقل نکرده است، اما ناتو به سمت دیگری حرکت کرد.

گفتنی است؛ ناتو تمرینات هسته‌ای سالانه «ظهر استوار» (Steadfast Noon) خود را از امروز آغاز می‌کند که در آن ۲۰۰۰ پرسنل و ۶۰ هواپیما از ۱۳ عضو ناتو حضور دارند. 

این رزمایش به مدت دو هفته به طول خواهد انجامید و شامل حضور جت‌های جنگنده‌ای است که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای آمریکایی هستند؛ هرچند هیچ سلاح اتمی در این رزمایش وجود نخواهد داشت.

مارک روته، دبیرکل ناتو در خصوص این رزمایش گفت: «بازدارندگی هسته‌ای سنگ بنای امنیت متحدان است. رزمایش ظهر ثابت قدم، آزمایش مهمی برای بازدارندگی هسته‌ای این ائتلاف است و یک پیام روشن به هر دشمنی می‌فرستد که ناتو از همه متحدان محافظت و دفاع خواهد کرد».

رزمایش هسته‌ای ناتو یک فعالیت آموزشی معمول و مکرر است که هر سال در ماه اکتبر (مهر) برگزار می‌شود و شامل دو هزار نیروی نظامی از هشت پایگاه هوایی و انواع هواپیما‌های جنگی، از جمله جت‌های دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای، بمب افکن، اسکورت، هواپیما‌های سوخت‌رسان و هواپیما‌هایی با قابلیت شناسایی و جنگ الکترونیک است.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.