سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری:

اردبیل از نظر حضور اتباع غیرمجاز جزو استان‌های امن است

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: اردبیل از نظر حضور اتباع خارجی غیرمجاز جزو استان‌های امن و پایدار کشور به شمار می‌رود.

علی محبوبی‌پور در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به امنیت پایداری که در استان و کشور داریم، در سه سال گذشته نیز تلاش شد تا بر اساس مر قانون مبنی بر ممنوعیت اقامت و اشتغال اتباع خارجی اقدام گردد و مسائل اجتماعی و فرهنگی به معضل امنیتی تبدیل نشود.

او با بیان اینکه امنیت حاکم بر کشور و استان اردبیل از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مردم‌محور بوده اسـت، گفت: بزرگترین کشفیات امنیتی را مدیون مردم هستیم و بیشتر اطلاعات و اخبار نیز از سوی مردم به نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوطه از جمله نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی ارائه شده است.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری اردبیل تشریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶۲ نفر از اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز قصد اقامت و اشتغال در استان را داشتند، به محض رسیدن به اردبیل و یا اندکی پس از مشغول به کار شدن، شناسایی و با هماهنگی نیروی انتظامی در عین رعایت کرامت انسانی افراد برای اعمال قانون در اختیار وزارت کشور قرار گرفتند.

محبوبی پور با بیان اینکه بر اساس قانون، اتباع خارجی از جمله افغانستانی‌ها اجازه اقامت دائم و اشتغال در اردبیل و ۱۵ استان دیگر را ندارند، افزود: انتظار می‌رود مردم همچون گذشته در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه موضوع را با شماره‌های ۱۱۰، ۱۱۳ و ۱۱۴ در میان بگذارند.
ادعای حضور انبوه اتباع افغانستانی در اردبیل درست نیست

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ تبعه خارجی در استان اردبیل ساکن و یا شاغل نیست، اظهار کرد: پیش از این خبری در فضای مجازی از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر حضور انبوه اتباع افغانستانی بدون استعلام از نهاد‌ها و مسئولان مربوطه منتشر شده بود که به هیچ وجه درست نیست.

مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری اردبیل با اشاره به اشراف و تسلط نیرو‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و دستگاه‌هایی اجرایی مربوطه عنوان کرد: مطلب مربوطه همراه با بزرگنمایی و تقطیع منتشر شده است که در این زمینه انتظار می‌رود اصحاب رسانه در انتخاب واژه و نحوه بازتاب اخبار دقت بیشتری داشته باشند.

محبوبی پور ادامه داد: انتشار مطالبی از این دست می‌تواند پیامد‌های اجتماعی در پی داشته باشد و حتی به روابط بین ۲ کشور آسیب وارد کند و در کنار اینها زمینه سوء استفاده دشمنان و بدخواهان را با دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای فراهم آورد.

او ضمن ادای احترام به اتباع افغانستانی ساکن در ایران گفت: ممکن است در مواردی افرادی به صورت غیرمجاز در استان اردبیل حضور یافته باشند که با توجه به قانون اقدام لازم صورت گرفته است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

محبوبی‌پور تصریح کرد: البته مواردی از اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی را در استان اردبیل داشتیم که به ضرس قاطع می‌توان گفت تاکنون از آنها جرم سیاسی، امنیتی و اجتماعی سر نزده است و با این وجود اگر کارفرمایان و صاحبان ملک در این زمینه اهمال کنند و در زمان حضور اتباع جرمی یا حادثه‌ای رخ دهد، با آنها برخورد خواهد شد.

او در ادامه از مردم خواست تا هر گونه اخبار و اطلاعات مرتبط با اقامت و یا اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در استان اردبیل را به نهاد‌های مربوطه اطلاع دهند و به موضوع با دید صرف مالی و اقتصادی نگاه نکنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.