سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی در کوهبنان

اولین جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی کوهبنان به ریاست فرماندار این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مجید توکلی فرماندار شهرستان کوهبنان در اولین جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان کوهبنان که با حضور معاون فرماندار، بخشداران کوهبنان و طغرالجرد، نماینده انتظامی شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی، رؤسای دامپزشکی و منابع طبیعی شهرستان، نماینده شبکه بهداشت و درمان، اعضای شورا‌های اسلامی روستا و دهیاران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، ضمن با ارزش خواندن سرشماری و تعیین آمار دقیق در برنامه ریزی‌های آینده کشور گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه لغایت ۱۱ آذر ماه انجام می‌گیرد.

وی افزود: سرشماری عمومی کشاورزی هر ۱۰ سال یکبار برگزار می‌شود و بعد از سرشماری نفوس و مسکن مهمترین سرشماری کشور محسوب می‌شود.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: جا دارد دهیاران و اعضای شورا‌ها تا زمان شروع سرشماری کشاورزان را از نظر ذهنی آماده و به آن ها برای هر چه بهتر انجام گرفتن سرشماری اطلاع رسانی کنند.

 توکلی بیان داشت: توزیع اعتبارات و توسعه یک شهر یا کشور بستگی به آمار دقیق و جامع دارد که آن هم در پرتو دقت، اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم به کشاورزان انجام می‌گیرد.

فرماندار کوهبنان افزود: اهداف سرشماری تهیه چارچوب آماری دقیق، همراه با تولید اطلاعات ساختاری در بحث جغرافیایی کوچک و فراهم کردن اطلاعات کلی برای سنجش برآورد‌ها و داشتن اطلاعات لازم برای طبقه بندی تفصیلی از خصوصیت‌های ساختاری در واحد‌های کشاورزی است.

توکلی تصریح کرد: از تاریخ مذکور ۵ نفر آمارگیر طی مدت یک ماه با اداره جهاد کشاورزی قرارداد بسته، آموزش‌های لازم را می‌بینند و در مناطق مختلف از کشاورزان و دامداران سرشماری خواهند کرد.

وی بیان کرد: در این سرشماری مرغداری‌های صنعتی و کارگاه‌های پرورش قارچ جزو اقلام سرشماری نیستند.

توکلی با تأکید بر اینکه با آگاه ساختن کشاورزان و دامداران، روستاییان و عشایر راه افراد آمارگیر را سهل و آسان کنید، افزود: باید عشایر بدانند که با ثبت شدن و در آمار قرار گرفتن می‌توانند به آینده خودشان کمک کنند که ما هم بتوانیم برای بهتر شدن جاده‌های روستایی و دیگر مشکلات برای روستاییان و عشایر در استان بودجه‌های لازم را جذب کنیم.

امینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان نیز گفت: این سرشماری از هر نظر برای برنامه ریزی‌های بلند مدت اهمیت دارد که ان شاءالله به نحوه احسنت، دقیق و جامع انجام گیرد.

وی افزود: از آنجا که تمام برنامه ریزی‌ها بر اساس آمار انجام می‌شود و هر چه آمار دقیق‌تر و جامع‌تر باشد، برنامه ریزی‌ها راحت‌تر و دقیق‌تر انجام می‌گیرد. 

 امینی زاده تصریح کرد: از تمام مسئولان ادارات خواهشمندیم که در این یک ماه با تمام توان ما را در به منظور سرشماری عمومی دقیق یاری رسانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.