سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام بیش از ۲۰۰ هزار نفر به عتبات از ابتدای امسال

سازمان حج و زیارت اعلام کرد که از ابتدای امسال تا ۱۵ مهر ۲۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شدند.

در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج گفت:  از ابتدای امسال تا ۱۵ مهر ۲۰۳ هزار نفر در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شدند. این افراد در قالب ۵۰۷۵ کاروان به عراق رفته اند و این در حالیست که نرخ ارز مبادله‌ای روند رو به رشدی داشته و باعث افزایش هزینه اعزام زائر شده است.

حمید رضا محمدی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت ارائه خدمات به زائران در بخش‌های اسکان، تغذیه و حمل و نقل، به راهکار‌هایی که در برخی استان‌ها برای اعزام زائر بکار گرفته می‌شود، اشاره کرد و گفت: سازمان حج و زیارت بسته‌های دو تا هفت روزه برای جذب و اعزام زائران در قالب کاروان‌های تحت نظارت این سازمان تعریف کرده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با توجه به شرایط و وضعیت اعزام و جذب زائر در سال ۱۴۰۳ لزوم بازنگری در برنامه‌ها و توجه به کاهش هزینه‌ها با بکارگیری ساختار مناسب را یادآور شد و باردیگر از مسئولان این حوزه خواست مدیران استان‌هایی را که عملکرد موفقی در اعزام زائر به عتبات عالیات داشتند، تشویق و معرفی نماید.

اعلام آمادگی ۹۶ هزار نفر برای تشرف به سرزمین وحی 

در ادامه این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت از روند اعزام زائران به سفر‌های عمره گزارش داد و گفت: تاکنون ۹۶ هزار نفر برای تشرف به سرزمین وحی اعلام آمادگی و ۴۳ هزار نفر هزینه را واریز کردند.

سید عباس حسینی برلزوم اطلاع رسانی بیشتر در خصوص سفر‌های عمره تاکید کرد و از پیش ثبت نام سفر حج ۱۴۰۴ در روز‌های آینده خبر داد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت هم با اشاره به زمان بندی و طرح جدید وزارت حج و عمره عربستان برای سفر حج، مسئولیت هواپیمایی در مورد عملیات پروازی و برنامه ریزی برای انجام این مسئولیت سنگین و هماهنگی در مورد جداول پروازی با کشور میزبان را ضروی خواند.

 غلامرضا رضایی همچنین با اشاره به اینکه درعملیات عمره هم اکنون ۱۴ هتل در مدینه و ۷ هتل در مکه در اختیار عمره گزاران ایرانی است از پیگیری‌های انجام شده برای رفع نواقص در دو هتل از هتل‌های مکه گزارش داد و تاکید کرد: در عمره نیز همانند حج حقوق زائرین مطالبه می‌شود و اگرهتلی نتواند به سرعت نواقص را رفع کند با توجه به وجود هتل‌های خالی براحتی جایگزین خواهد شد.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی فرارسیدن سالروز ارتحال شهادت گونه حضرت معصومه (س) را تسلیت گفت و با اشاره به جایگاه و منزلت کریمه اهل بیت در میان مردم ایران، شکل گرفتن حوزه علمیه‌ای پویا و قدرتمند در شهر قم را که به یکی از بزرگترین مراکز علمی و دینی شیعه در جهان تبدیل شده است از برکات معنوی حضور بانوی کرامت دراین شهر دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه برخی کشور‌های منطقه با وجود داشتن تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته از آن در مسیر صحیح استفاده نمی‌کنند، به حرکت ایران اسلامی درموشک باران رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات دشمن اشغالگر اشاره کرد و گفت: با این اقدام، ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای در دل مردم آزادیخواه جهان پیدا کرد و در مواضع مسلمانان شاهد هستیم که به ایران و رهبری معظم که در برابر دشمن ایستاده و از موضع حق دفاع کردند، افتخار می‌کنند و به آن می‌بالند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.